Zobrazit minimální záznam

Leisure of children with autism spectrum disorder
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorMartincová, Marie
dc.date.accessioned2017-05-15T16:20:48Z
dc.date.available2017-05-15T16:20:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52348
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na hru dětí s poruchou autistického spektra. Zabývá se hrou, jakožto hlavní náplní volného času předškolních dětí. Dále popisuje specifika hry a podmínek hraní dětí s poruchou autistického spektra. Rovněž zmiňuje metody práce s dětmi s tímto postižením, zejména metodu strukturovaného učení. Cílem práce poukázat na význam funkční hry u dětí s poruchou autistického spektra a navrhnout několik způsobů rozvoje jejich herních dovedností. Práce se zaměřuje na individuální dovednosti dítěte potřebné pro hru v kolektivu. Navrhované herní scénáře vychází z metody strukturovaného učení. Jsou založeny na vlastní zkušenosti s dětmi v předškolním zařízení. Práce se snaží dokázat, že hra je základní potřebou každého dítěte, dítě s poruchou autistického spektra nevyjímaje. Její význam ve vývoji a socializačním procesu je nezastupitelný. Uvědomujeme si však, že děti s poruchou autistického spektra mají díky svému postižení zhoršené podmínky pro rozvoj hry. Naším cílem je navrhnout některá opatření, která by jejich handicapy vyvažovala, a tím usnadnit dětem s poruchou autistického spektra začlenění do intaktní společnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the games of the children with autism spectrum disorder as their most common activity. Furthermore, it describes the particularities and conditions of their games. Some methods of working with these children are mentioned as well, particularly the structured learning method. The goal of the thesis is to highlight the importance of games for the autistic children and to propose several different ways of improving their individual skills required cooperative games. The proposed learning scenarios come out of the structured learning method and they are based on my own experience with preschool children. The thesis suggests that games are a basic need of every child, including those with autism spectrum disorder. Children's games are absolutely irreplaceable because of their significance in the child's development and its process of socialization. However, there are certain constraints and difficulties for the children with autism spectrum disorder when it comes to the development of their individual and social skills. Our goal is to come out with certain measures that would help these children overcome their difficulties and integrate into the intact society.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAutismuscs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectpervazivní vývojové poruchycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectstrukturované učenícs_CZ
dc.subjectAutismen_US
dc.subjectautistic spectrum disorderen_US
dc.subjectpervasive developmental disorderen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectleisureen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectstructured learningen_US
dc.titleVolný čas dětí s poruchou autistického spektracs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-20
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121288
dc.title.translatedLeisure of children with autism spectrum disorderen_US
dc.contributor.refereeŠiška, Jan
dc.identifier.aleph001603982
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na hru dětí s poruchou autistického spektra. Zabývá se hrou, jakožto hlavní náplní volného času předškolních dětí. Dále popisuje specifika hry a podmínek hraní dětí s poruchou autistického spektra. Rovněž zmiňuje metody práce s dětmi s tímto postižením, zejména metodu strukturovaného učení. Cílem práce poukázat na význam funkční hry u dětí s poruchou autistického spektra a navrhnout několik způsobů rozvoje jejich herních dovedností. Práce se zaměřuje na individuální dovednosti dítěte potřebné pro hru v kolektivu. Navrhované herní scénáře vychází z metody strukturovaného učení. Jsou založeny na vlastní zkušenosti s dětmi v předškolním zařízení. Práce se snaží dokázat, že hra je základní potřebou každého dítěte, dítě s poruchou autistického spektra nevyjímaje. Její význam ve vývoji a socializačním procesu je nezastupitelný. Uvědomujeme si však, že děti s poruchou autistického spektra mají díky svému postižení zhoršené podmínky pro rozvoj hry. Naším cílem je navrhnout některá opatření, která by jejich handicapy vyvažovala, a tím usnadnit dětem s poruchou autistického spektra začlenění do intaktní společnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the games of the children with autism spectrum disorder as their most common activity. Furthermore, it describes the particularities and conditions of their games. Some methods of working with these children are mentioned as well, particularly the structured learning method. The goal of the thesis is to highlight the importance of games for the autistic children and to propose several different ways of improving their individual skills required cooperative games. The proposed learning scenarios come out of the structured learning method and they are based on my own experience with preschool children. The thesis suggests that games are a basic need of every child, including those with autism spectrum disorder. Children's games are absolutely irreplaceable because of their significance in the child's development and its process of socialization. However, there are certain constraints and difficulties for the children with autism spectrum disorder when it comes to the development of their individual and social skills. Our goal is to come out with certain measures that would help these children overcome their difficulties and integrate into the intact society.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016039820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV