Zobrazit minimální záznam

The position of love in the spirituality of St. Francis de Sales
dc.contributor.advisorBrož, Prokop
dc.creatorSvobodová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-08T13:30:11Z
dc.date.available2017-05-08T13:30:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49505
dc.description.abstractStředem spirituality Františka Saleského je láska. Ve své práci se zabývám nejprve formačními vlivy, které jej utvářely. Z toho vycházím v pojednání o Františkově teologickém optimismu, jeho kořenech i dopadu na pojetí Boha. Ten je pro něj podstatně Bohem v Trojici, jež sdílí lásku nejvyšší formou skrze vtělení Ježíše Krista i s člověkem. S tímto přesvědčením souvisí i Františkovo pojetí lásky, která má u lidské osoby sídlo v srdci. Na samém vrcholu srdce je vůle, která je povolána, aby se rozhodovala na základě lásky, která ji motivuje. Při cestě růstu lásky je nejvyšším cílem svatá lhostejnost (indiference), která umožní Bohu působit na lidské srdce podle svých záměrů. S láskou k Bohu podstatně souvisí pro našeho autora i láska k člověku, který je Božím obrazem. Při svém vedení duší k lásce doporučuje František především vlídnost a jako hlavní prostředky modlitbu a svátosti. Srdce, které se stalo zcela prostupným pro lásku, je milováno a miluje, můžeme nejlépe kontemplovat na Panně Marii.cs_CZ
dc.description.abstractThe centre of S. Francis of Sales's spirituality is love. In my thesis, first of all, I deal with formative influences which formed his personality. This is the starting point in the discourse about Francis's theological optimism, its roots and its influence on the conception of God. For S. Francis God is esentially the God in Trinity, who share love in the highest manner also with a man through the mystery of Incarnation. Francis's conception of love that has its seat in the heart of a human being is connected with that conviction. In the very top of a heart there is the will which is called up to make decisions according to love that gives the true motivation. On the way of the growth of love the highest aim is the holy indifference, which enables God to act in a human heart according to His intentions. For S. Francis love to God is closely connected with love to a man who is the image of God. During his direction of souls to love S. Francis recommends first of all kindness and as the main mens a prayer and sacraments. The heart which has become fully pervaded with love, which loves and is loved, we can best contemplate at Virgin Mary.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectLáskacs_CZ
dc.subjectsrdcecs_CZ
dc.subjectBůhcs_CZ
dc.subjectčlověkcs_CZ
dc.subjectPanna Mariacs_CZ
dc.subjectmilovatcs_CZ
dc.subjectvůlecs_CZ
dc.subjectindiferencecs_CZ
dc.subjectLoveen_US
dc.subjecthearten_US
dc.subjectGoden_US
dc.subjectmanen_US
dc.subjectVirgin Maryen_US
dc.subjectto loveen_US
dc.subjectwillen_US
dc.subjectindifferenceen_US
dc.titlePostavení lásky ve spiritualitě Františka Saleskéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-24
dc.description.departmentDepartment of Dogmatic and Fundamental Theologyen_US
dc.description.departmentKatedra fundamentální a dogmatické teologiecs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId65752
dc.title.translatedThe position of love in the spirituality of St. Francis de Salesen_US
dc.contributor.refereeHoukal, Jan
dc.identifier.aleph001432150
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStředem spirituality Františka Saleského je láska. Ve své práci se zabývám nejprve formačními vlivy, které jej utvářely. Z toho vycházím v pojednání o Františkově teologickém optimismu, jeho kořenech i dopadu na pojetí Boha. Ten je pro něj podstatně Bohem v Trojici, jež sdílí lásku nejvyšší formou skrze vtělení Ježíše Krista i s člověkem. S tímto přesvědčením souvisí i Františkovo pojetí lásky, která má u lidské osoby sídlo v srdci. Na samém vrcholu srdce je vůle, která je povolána, aby se rozhodovala na základě lásky, která ji motivuje. Při cestě růstu lásky je nejvyšším cílem svatá lhostejnost (indiference), která umožní Bohu působit na lidské srdce podle svých záměrů. S láskou k Bohu podstatně souvisí pro našeho autora i láska k člověku, který je Božím obrazem. Při svém vedení duší k lásce doporučuje František především vlídnost a jako hlavní prostředky modlitbu a svátosti. Srdce, které se stalo zcela prostupným pro lásku, je milováno a miluje, můžeme nejlépe kontemplovat na Panně Marii.cs_CZ
uk.abstract.enThe centre of S. Francis of Sales's spirituality is love. In my thesis, first of all, I deal with formative influences which formed his personality. This is the starting point in the discourse about Francis's theological optimism, its roots and its influence on the conception of God. For S. Francis God is esentially the God in Trinity, who share love in the highest manner also with a man through the mystery of Incarnation. Francis's conception of love that has its seat in the heart of a human being is connected with that conviction. In the very top of a heart there is the will which is called up to make decisions according to love that gives the true motivation. On the way of the growth of love the highest aim is the holy indifference, which enables God to act in a human heart according to His intentions. For S. Francis love to God is closely connected with love to a man who is the image of God. During his direction of souls to love S. Francis recommends first of all kindness and as the main mens a prayer and sacraments. The heart which has become fully pervaded with love, which loves and is loved, we can best contemplate at Virgin Mary.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra fundamentální a dogmatické teologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014321500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV