Zobrazit minimální záznam

The Prevention of Specific Breakdowns in the Learning of Children with Interruptions in School Attendance
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorVesecká, Dana
dc.date.accessioned2017-03-27T13:18:07Z
dc.date.available2017-03-27T13:18:07Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4832
dc.description.abstractChildren's school failures is one of the basic themes of pedagogical and psychological literatuře. Experts realize that remedy of learning faults cannot be oriented only at their expression, but that is necessary to watch chilďs education in the whole and in complexity of the problém. All the signs of the learning failures evoke no success in the pupil and they will project in his school work. They disable him to understand teacheťs instructions, to do ordinary tasks and to work in optimal rate. Unsuccess in the school work project on to chilďs psyche, influence his self-regard, they can evoke feelings of fear and aversion to the school work. Failures in learning influence even the situation in the family of the child. Iťs obvious, that the best remedy of the specifíc learning disability is to prevent them and so the research is recently aiming on the prevention the learning failures in the pre-school age. In this age can be eliminated particular deficits in the evolution of the child, which could be a sign of the start of the learning failure after entering the school. The Knowledge of learning failures' signs and their remedy should come to awareness of the teachers and parents. Teachers and parents who are sufficiently informed about the problém, its matter and the whole prognosis, access the problém...en_US
dc.description.abstractŠkolní neúspěchy dětí patří mezi základní témata pedagogické a psychologické literatury. Odborníci si uvědomují, že náprava poruch učení se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat vzdělávání dítěte celostně a ve všech souvislostech. Všechny příznaky poruch učení způsobují selhání žáka a promítají se do jeho školní práce. Znemožňují mu porozumět pokynům učitele, plnit běžné úkoly, pracovat v přiměřeném tempu. Neúspěchy ve školní práci se pak dále promítají do psychiky dítěte, ovlivňují jeho sebepojetí, mohou vyvolávat pocity strachu a nechuti ke školní práci. Poruchy učení ovlivňují i situaci v rodině dítěte. Je zřejmé, že nej lepší nápravou specifických poruch učení je těmto poruchám předcházet, a proto se výzkumy v poslední době se věnují prevenci poruch učení již v předškolním věku. V tomto věku lze eliminovat jednotlivé deficity ve vývoji dítěte, které by mohly znamenat vznik poruch učení po nástupu do školy. Znalost příznaků poruch učení a jejich náprava by se měla dostat do stále širšího povědomí pedagogů i rodičů. Učitelé a rodiče, kteří jsou dostatečně poučeni o problému, jeho podstatě a celkové prognóze, přistupují daleko aktivněji k nápravě potíží u dítěte. Moje práce se zaměřuje na možnosti prevence poruch učení v předškolním věku. Měla by být motivací přístupu k dětem po...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePrevence specifických poruch učení u dětí s odkladem školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20795
dc.title.translatedThe Prevention of Specific Breakdowns in the Learning of Children with Interruptions in School Attendanceen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph000445018
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŠkolní neúspěchy dětí patří mezi základní témata pedagogické a psychologické literatury. Odborníci si uvědomují, že náprava poruch učení se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat vzdělávání dítěte celostně a ve všech souvislostech. Všechny příznaky poruch učení způsobují selhání žáka a promítají se do jeho školní práce. Znemožňují mu porozumět pokynům učitele, plnit běžné úkoly, pracovat v přiměřeném tempu. Neúspěchy ve školní práci se pak dále promítají do psychiky dítěte, ovlivňují jeho sebepojetí, mohou vyvolávat pocity strachu a nechuti ke školní práci. Poruchy učení ovlivňují i situaci v rodině dítěte. Je zřejmé, že nej lepší nápravou specifických poruch učení je těmto poruchám předcházet, a proto se výzkumy v poslední době se věnují prevenci poruch učení již v předškolním věku. V tomto věku lze eliminovat jednotlivé deficity ve vývoji dítěte, které by mohly znamenat vznik poruch učení po nástupu do školy. Znalost příznaků poruch učení a jejich náprava by se měla dostat do stále širšího povědomí pedagogů i rodičů. Učitelé a rodiče, kteří jsou dostatečně poučeni o problému, jeho podstatě a celkové prognóze, přistupují daleko aktivněji k nápravě potíží u dítěte. Moje práce se zaměřuje na možnosti prevence poruch učení v předškolním věku. Měla by být motivací přístupu k dětem po...cs_CZ
uk.abstract.enChildren's school failures is one of the basic themes of pedagogical and psychological literatuře. Experts realize that remedy of learning faults cannot be oriented only at their expression, but that is necessary to watch chilďs education in the whole and in complexity of the problém. All the signs of the learning failures evoke no success in the pupil and they will project in his school work. They disable him to understand teacheťs instructions, to do ordinary tasks and to work in optimal rate. Unsuccess in the school work project on to chilďs psyche, influence his self-regard, they can evoke feelings of fear and aversion to the school work. Failures in learning influence even the situation in the family of the child. Iťs obvious, that the best remedy of the specifíc learning disability is to prevent them and so the research is recently aiming on the prevention the learning failures in the pre-school age. In this age can be eliminated particular deficits in the evolution of the child, which could be a sign of the start of the learning failure after entering the school. The Knowledge of learning failures' signs and their remedy should come to awareness of the teachers and parents. Teachers and parents who are sufficiently informed about the problém, its matter and the whole prognosis, access the problém...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990004450180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV