Zobrazit minimální záznam

Drama on the one side of a barricade - the portuguese theatre during the period of the Salazar's regime
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorVebrová, Sandra
dc.date.accessioned2017-05-07T23:11:31Z
dc.date.available2017-05-07T23:11:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46860
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o portugalském divadle v době Salazarova režimu, tedy v období vojenské diktatury. Zaměřuje se na časový úsek mezi 40. - 60. lety 20. století v Portugalsku. První část práce se zabývá divadlem, které bylo užito jako nástroj propagandy - Divadlem lidu, jeho posláním, repertoárem, tvůrci. Druhá část je naopak věnována divadlu protirežimnímu s důrazem na dva významné portugalské dramatiky Beranrda Santarena a Luíse de Sttau Monteira. Reflektuje jejich tvorbu v dobovém kontextu. Práce se souhrnně snaží postihnout vývoj portugalského divadla v tomto politicky mimořádně složitém období. Klíčová slova: portugalské divadlo, António de Oliveira Salazar, cenzura, Divadlo lidu, angažované divadlo, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteirocs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with Portuguese theatre at the epoch of Salazar's regime, at the period of military dictatorship. It focuses on the 40s to 60s of the 20th century in Portugal. The first part of the thesis deals with theatre which was used as a propagandism instrument, so called 'Popular Theatre', and with its function, repertoire and inventors. On the contrary, the second part is dedicated to the antidirectorial theatre, with an emphasis on the two most important playwrights Bernardo Santareno and Luíse de Sttau Monteiro. It reflects their activity in connection to the period. The thesis strives to describe Portuguese theatre development during this politically extremely complicated period. Key words: Portuguese theatre, António de Oliveira Salazar, censorship, Popular Theatre, engagé art, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteiroen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectportugalské divadlocs_CZ
dc.subjectAntónio de Oliveira Salazarcs_CZ
dc.subjectcenzuracs_CZ
dc.subjectDivadlo liducs_CZ
dc.subjectangažované divadlocs_CZ
dc.subjectBernardo Santarenocs_CZ
dc.subjectLuís de Sttau Monteirocs_CZ
dc.subjectPortuguese theatreen_US
dc.subjectAntónio de Oliveira Salazaren_US
dc.subjectcensorshipen_US
dc.subjectPopular Theatreen_US
dc.subjectengagé arten_US
dc.subjectBernardo Santarenoen_US
dc.subjectLuís de Sttau Monteiroen_US
dc.titleDivadlo na jedné straně barikády - portugalské divadlo v době Salazarova režimucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-02-06
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95705
dc.title.translatedDrama on the one side of a barricade - the portuguese theatre during the period of the Salazar's regimeen_US
dc.contributor.refereeSarkissian, Alena
dc.identifier.aleph001442272
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce pojednává o portugalském divadle v době Salazarova režimu, tedy v období vojenské diktatury. Zaměřuje se na časový úsek mezi 40. - 60. lety 20. století v Portugalsku. První část práce se zabývá divadlem, které bylo užito jako nástroj propagandy - Divadlem lidu, jeho posláním, repertoárem, tvůrci. Druhá část je naopak věnována divadlu protirežimnímu s důrazem na dva významné portugalské dramatiky Beranrda Santarena a Luíse de Sttau Monteira. Reflektuje jejich tvorbu v dobovém kontextu. Práce se souhrnně snaží postihnout vývoj portugalského divadla v tomto politicky mimořádně složitém období. Klíčová slova: portugalské divadlo, António de Oliveira Salazar, cenzura, Divadlo lidu, angažované divadlo, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteirocs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with Portuguese theatre at the epoch of Salazar's regime, at the period of military dictatorship. It focuses on the 40s to 60s of the 20th century in Portugal. The first part of the thesis deals with theatre which was used as a propagandism instrument, so called 'Popular Theatre', and with its function, repertoire and inventors. On the contrary, the second part is dedicated to the antidirectorial theatre, with an emphasis on the two most important playwrights Bernardo Santareno and Luíse de Sttau Monteiro. It reflects their activity in connection to the period. The thesis strives to describe Portuguese theatre development during this politically extremely complicated period. Key words: Portuguese theatre, António de Oliveira Salazar, censorship, Popular Theatre, engagé art, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteiroen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990014422720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV