Divadlo na jedné straně barikády - portugalské divadlo v době Salazarova režimu
Drama on the one side of a barricade - the portuguese theatre during the period of the Salazar's regime
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46860Identifikátory
SIS: 95705
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sarkissian, Alena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
6. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
portugalské divadlo, António de Oliveira Salazar, cenzura, Divadlo lidu, angažované divadlo, Bernardo Santareno, Luís de Sttau MonteiroKlíčová slova (anglicky)
Portuguese theatre, António de Oliveira Salazar, censorship, Popular Theatre, engagé art, Bernardo Santareno, Luís de Sttau MonteiroTato diplomová práce pojednává o portugalském divadle v době Salazarova režimu, tedy v období vojenské diktatury. Zaměřuje se na časový úsek mezi 40. - 60. lety 20. století v Portugalsku. První část práce se zabývá divadlem, které bylo užito jako nástroj propagandy - Divadlem lidu, jeho posláním, repertoárem, tvůrci. Druhá část je naopak věnována divadlu protirežimnímu s důrazem na dva významné portugalské dramatiky Beranrda Santarena a Luíse de Sttau Monteira. Reflektuje jejich tvorbu v dobovém kontextu. Práce se souhrnně snaží postihnout vývoj portugalského divadla v tomto politicky mimořádně složitém období. Klíčová slova: portugalské divadlo, António de Oliveira Salazar, cenzura, Divadlo lidu, angažované divadlo, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteiro
This diploma thesis deals with Portuguese theatre at the epoch of Salazar's regime, at the period of military dictatorship. It focuses on the 40s to 60s of the 20th century in Portugal. The first part of the thesis deals with theatre which was used as a propagandism instrument, so called 'Popular Theatre', and with its function, repertoire and inventors. On the contrary, the second part is dedicated to the antidirectorial theatre, with an emphasis on the two most important playwrights Bernardo Santareno and Luíse de Sttau Monteiro. It reflects their activity in connection to the period. The thesis strives to describe Portuguese theatre development during this politically extremely complicated period. Key words: Portuguese theatre, António de Oliveira Salazar, censorship, Popular Theatre, engagé art, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteiro
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Inscenační historie Klímovy dramatiky v českých divadlech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKozubíková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 10. 9. 2012Cílem práce je na základě dobových recenzí, článků, korespondence a deníkových zápisů chronologicky popsat inscenační historii Ladislava Klímy v českých divadlech. Práce se zabývá jak původními dramatickými texty, tak ... -
Komparativní studie marketingové komunikace Městského divadla Zlín a Slováckého divadla v letech 2016 - 2017
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠimčáková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 14. 6. 2019Bakalářská práce se zabývá srovnáním marketingové komunikace Městského divadla Zlín a Slováckého divadla. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti marketingu, marketingu kultury a divadla. Následně je využit marketingový ... -
Alfréd Radok a Vesnické divadlo
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHavránková, Regina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 7. 2. 2013