Show simple item record

Transition from Childhood to Adulthood of People with Multiple Disabilities
dc.contributor.advisorBaštecká, Bohumila
dc.creatorTomková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-07T21:52:37Z
dc.date.available2017-05-07T21:52:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46556
dc.description.abstractAnotace: Předkládaná práce se zabývá přechodem z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením. Teoretická část se věnuje historickému kontextu mentálního a kombinovaného postižení, na jehož pozadí rozpoznává určité principy, které se v současné době ve vztahu k lidem s postižením uplatňují. Dále se zaměřuje na současné postavení lidí s kombinovaným postižením v České republice. Věnuje se také tématu přechodu z dětství do dospělosti a tranzitním programům, jakožto nástrojům tohoto přechodu. Praktická část formou kvalitativního výzkumu zjišťuje, jaké mají rodič a odborný personál představy o budoucí existenci dospívajících dětí s těžkým kombinovaným postižením a jejich zkušenosti s procesem přechodu nebo názor na něj. Klíčová slova: kombinované postižení, lidská práva, princip normalizace, podporované rozhodování, plánování zaměřené na člověka, dospělost, tranzitní programycs_CZ
dc.description.abstractThe present paper thematizes the transition from childhood to adulthood of people with multiple disability. The theoretical part discusses following subthemes: principles applied in the current attitudes to people with multiple disability seen in the historical context of the treatment of multiple and learning disability; the current status of these people in the Czech Republic; the ransition from childhood to adulthood and transition programmes as tools of the passage. The practical part, based on qualitative research, maps ways parent and professional staff envisage the future life of children suffering from serious multiple disability, as well as the experience of parent and staff with the transition process. Key words: multiple disability, human rights, Normalization Principle, supported decision- making, person-centred planning, adulthood, transition programmesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePřechod z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethicsen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etikycs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106195
dc.title.translatedTransition from Childhood to Adulthood of People with Multiple Disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeŠándorová, Zdenka
dc.identifier.aleph001482529
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChristian Social Practiceen_US
thesis.degree.disciplineKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra teologické etikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Theological Ethicsen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
uk.degree-discipline.enChristian Social Practiceen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotace: Předkládaná práce se zabývá přechodem z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením. Teoretická část se věnuje historickému kontextu mentálního a kombinovaného postižení, na jehož pozadí rozpoznává určité principy, které se v současné době ve vztahu k lidem s postižením uplatňují. Dále se zaměřuje na současné postavení lidí s kombinovaným postižením v České republice. Věnuje se také tématu přechodu z dětství do dospělosti a tranzitním programům, jakožto nástrojům tohoto přechodu. Praktická část formou kvalitativního výzkumu zjišťuje, jaké mají rodič a odborný personál představy o budoucí existenci dospívajících dětí s těžkým kombinovaným postižením a jejich zkušenosti s procesem přechodu nebo názor na něj. Klíčová slova: kombinované postižení, lidská práva, princip normalizace, podporované rozhodování, plánování zaměřené na člověka, dospělost, tranzitní programycs_CZ
uk.abstract.enThe present paper thematizes the transition from childhood to adulthood of people with multiple disability. The theoretical part discusses following subthemes: principles applied in the current attitudes to people with multiple disability seen in the historical context of the treatment of multiple and learning disability; the current status of these people in the Czech Republic; the ransition from childhood to adulthood and transition programmes as tools of the passage. The practical part, based on qualitative research, maps ways parent and professional staff envisage the future life of children suffering from serious multiple disability, as well as the experience of parent and staff with the transition process. Key words: multiple disability, human rights, Normalization Principle, supported decision- making, person-centred planning, adulthood, transition programmesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014825290106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV