dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Kuslová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T21:29:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T21:29:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46451 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá čtyřmi dramaty, která francouzská dramatička a teoretička feminismu Hélène Cixous napsala pro pařížské divadlo Théâtre du Soleil pod režisérským vedením Ariane Mnouchkine. Analýza je vedena ze tří různých úhlů pohledu - s využitím écriture féminine, teorie feminismu, kterou v 70. letech 20. století ustavila Cixous, exilových studií, oblasti zaměřené na literaturu tvořenou autory v exilu a na exil jako základní kategorii lidské existence, a z pozic orientalismu rozvinutého v 70. letech 20. století palestinsko-americkým literárním historikem Edwardem Saidem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with four plays written by French dramatist and theorist of feminism Hélène Cixous for the Parisian Théâtre du Soleil under the directorial guidance of Ariane Mnouchkine. The analysis focuses on three different perspectives - firstly on écriture feminine, defined in the 1970s by Cixous herself, secondly on exile studies, a field of literary criticism concerned with the writings of exiled authors and exile as a fundamental category of human existence, and lastly on the concept of orientalism developed in the 1970s by American literary historian of Palestinian origin Edward Said. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hélène Cixous | cs_CZ |
dc.subject | Théâtre du Soleil | cs_CZ |
dc.subject | Strašlivá | cs_CZ |
dc.subject | ale nedokončená historie Norodoma Sihanuka | cs_CZ |
dc.subject | krále Kambodže | cs_CZ |
dc.subject | Indiáda aneb Indie jejich snů | cs_CZ |
dc.subject | Věrolomné město aneb Probuzené Lítice | cs_CZ |
dc.subject | Bubny na hrázi | cs_CZ |
dc.subject | écriture féminine | cs_CZ |
dc.subject | exil | cs_CZ |
dc.subject | orientalismus | cs_CZ |
dc.subject | Hélène Cixous | en_US |
dc.subject | Théâtre du Soleil | en_US |
dc.subject | The Terrible but Unfinished Story of Norodom Sihanouk | en_US |
dc.subject | King of Cambodia | en_US |
dc.subject | The Indiade | en_US |
dc.subject | or India of their Dreams | en_US |
dc.subject | The Perjured City | en_US |
dc.subject | or the Awakening of the Furies | en_US |
dc.subject | Drums on the Dam | en_US |
dc.subject | écriture féminine | en_US |
dc.subject | exile | en_US |
dc.subject | orientalism | en_US |
dc.title | Divadelní hry Hélène Cixous pro Théâtre du Soleil | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-11 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 107841 | |
dc.title.translated | The Theatre Plays by Hélène Cixous for Théâtre du Soleil | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001501731 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá čtyřmi dramaty, která francouzská dramatička a teoretička feminismu Hélène Cixous napsala pro pařížské divadlo Théâtre du Soleil pod režisérským vedením Ariane Mnouchkine. Analýza je vedena ze tří různých úhlů pohledu - s využitím écriture féminine, teorie feminismu, kterou v 70. letech 20. století ustavila Cixous, exilových studií, oblasti zaměřené na literaturu tvořenou autory v exilu a na exil jako základní kategorii lidské existence, a z pozic orientalismu rozvinutého v 70. letech 20. století palestinsko-americkým literárním historikem Edwardem Saidem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with four plays written by French dramatist and theorist of feminism Hélène Cixous for the Parisian Théâtre du Soleil under the directorial guidance of Ariane Mnouchkine. The analysis focuses on three different perspectives - firstly on écriture feminine, defined in the 1970s by Cixous herself, secondly on exile studies, a field of literary criticism concerned with the writings of exiled authors and exile as a fundamental category of human existence, and lastly on the concept of orientalism developed in the 1970s by American literary historian of Palestinian origin Edward Said. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015017310106986 | |