Divadelní hry Hélène Cixous pro Théâtre du Soleil
The Theatre Plays by Hélène Cixous for Théâtre du Soleil
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46451Identifikátory
SIS: 107841
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sarkissian, Alena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
11. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hélène Cixous, Théâtre du Soleil, Strašlivá, ale nedokončená historie Norodoma Sihanuka, krále Kambodže, Indiáda aneb Indie jejich snů, Věrolomné město aneb Probuzené Lítice, Bubny na hrázi, écriture féminine, exil, orientalismusKlíčová slova (anglicky)
Hélène Cixous, Théâtre du Soleil, The Terrible but Unfinished Story of Norodom Sihanouk, King of Cambodia, The Indiade, or India of their Dreams, The Perjured City, or the Awakening of the Furies, Drums on the Dam, écriture féminine, exile, orientalismTato práce se zabývá čtyřmi dramaty, která francouzská dramatička a teoretička feminismu Hélène Cixous napsala pro pařížské divadlo Théâtre du Soleil pod režisérským vedením Ariane Mnouchkine. Analýza je vedena ze tří různých úhlů pohledu - s využitím écriture féminine, teorie feminismu, kterou v 70. letech 20. století ustavila Cixous, exilových studií, oblasti zaměřené na literaturu tvořenou autory v exilu a na exil jako základní kategorii lidské existence, a z pozic orientalismu rozvinutého v 70. letech 20. století palestinsko-americkým literárním historikem Edwardem Saidem.
The thesis deals with four plays written by French dramatist and theorist of feminism Hélène Cixous for the Parisian Théâtre du Soleil under the directorial guidance of Ariane Mnouchkine. The analysis focuses on three different perspectives - firstly on écriture feminine, defined in the 1970s by Cixous herself, secondly on exile studies, a field of literary criticism concerned with the writings of exiled authors and exile as a fundamental category of human existence, and lastly on the concept of orientalism developed in the 1970s by American literary historian of Palestinian origin Edward Said.