Genderové rozdiely v počítačovom svete a ich dosledky pre hráčov a hráčky MMORPG hier
Gender differences in computer world and their consequences for players of MMORPG games
Genderové rozdíly v počítačovém světě a jejich důsledky pro hráče a hráčky MMORPG her
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45588Identifikátory
SIS: 105229
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Buchtík, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Slovenština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
gender, stereotypy, MMORPG, gendrové rozdiely, počítačové hry, muži, ženy, World of WarcraftKlíčová slova (anglicky)
gender, stereotypes, MMORPG, gender differences, computer games, man, woman, World of WarcraftPráca sa zameriava na popis genderových rozdielov spojených s hrami MMORPG. Tieto rozdiely sú popisované v 4 oblastiach: historický vývoj, pracovný trh vývoja počítačových hier, genderové rozdiely avatárov a ich hráčov vo virtuálnom prostredí, a dopad týchto rozdielov na skutočnú realitu hráčov. Autorka sa spojením týchto oblastí snaží o celistvý pohľad na genderové rozdiely v počítačovom svete. Počítačový svet je spojením sveta herného a skutočného, pričom pojítkom sú hráči, hráčky a tvorcovia hier, ktorý tento svet vytvárajú. Prvé dve časti sa venujú počitačovým hrám ako celku, zatiaľ čo následné časti sa venujú priamo hrám MMORPG. Výskum sleduje predovšetkým naratívne a grafické zobrazenie ženských postáv v hernom prostredí. Toto zobrazenie je analyzované z hľadiska genderových dôsledkov .
The text deals with gender differences in MMORPG games. They are studied in four areas: historical evolution, game development job market, gender differences of avatars and players in virtual reality, and the impact of these differences on the actual reality of players. By combining these areas the author strives to achieve a complex view of gender differences in a computer world. The game world and the real world join to create the computer world in which players and game developers are the bridge between those two worlds. The first two parts of the text deal with computer games in general while the following parts deal specifically with MMORPG games. Above all, the research observes the narative and graphical portrayal of female characters in game environment. This portrayal is analysed from the point of view of gender consequences.