dc.contributor.advisor | Vodáková, Jitka | |
dc.creator | Pospíšilová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T13:28:19Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T13:28:19Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/44498 | |
dc.description.abstract | Název: Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v MŠ Autor:Veronika Pospíšilová Katedra:Katedra informačních technologií a technické výchovy Vedoucí práce: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt:Tématem této práce je analýza zážitkové pedagogiky a jejího využití při pedagogické činnosti v předškolním vzdělávání. Cílem práce je na konkrétním případu z praxe ukázat pozitivní dopad zážitkové pedagogiky na vývoj osobnosti dítěte od 3 do 7 let.Seznámí nás s obecnými principy zážitkové pedagogiky jako je motivace a její zákony, pravidla, prostředky; pedagogicko-psychologické aspekty, kritéria výběru a přípravy pedagogů, evaluace.Analýza je prováděna také v kontextu historického vývoje pedagogického myšlení, které vedlo ke vzniku zážitkové pedagogiky, dále poznatků o vývoji dítěte v různých oblastech: osobnostně-sociálním vývoji, vývoji řeči a jazyka, percepčním a kognitivním, motorickém.Přiblíží význam praktických činností, příběhu, přijímání rolí v tomto věku. Klíčová slova: zážitková pedagogika, činnostní učení, mateřská škola, praktické činnosti, | cs_CZ |
dc.description.abstract | Author:Veronika Pospíšilová Department: Department ofInformation Technology and TechnicalEducation Title: The use of experiential education during practical activities of children in kindergarten Supervisor:Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstract: The objective of this bachelor's thesis is to analyze experiential education and its role in pre-school education. The aim is to demonstrate on particular examples the positive influence experiential education has on child's personality development between the age of 3 and 7. The thesis explains general principles used in experiential education such as motivation, rules, evaluation of the process, psychological aspects, and teachers' training. The analysis reflects the historical context which led to the development of experiential education. Additionally, it draws upon scientific knowledge about child's development; namely, personality and social development, speech development, and development of perceptional, cognitive, and motor skills. The thesis also explains the importance of practical activities, narration, and role-playing in pre- school education. Key words: experiential education, practical activities, kindergarten, practical learning | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | zážitková pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | činnostní učení | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | praktické činnosti | cs_CZ |
dc.subject | experiential education | en_US |
dc.subject | practical activities | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | practical learning | en_US |
dc.title | Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-29 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 109032 | |
dc.title.translated | Applacation of experiential education in practical activities of children in nursery school | en_US |
dc.contributor.referee | Reitmayer, Ladislav | |
dc.identifier.aleph | 001469377 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Vychovatelství | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v MŠ Autor:Veronika Pospíšilová Katedra:Katedra informačních technologií a technické výchovy Vedoucí práce: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt:Tématem této práce je analýza zážitkové pedagogiky a jejího využití při pedagogické činnosti v předškolním vzdělávání. Cílem práce je na konkrétním případu z praxe ukázat pozitivní dopad zážitkové pedagogiky na vývoj osobnosti dítěte od 3 do 7 let.Seznámí nás s obecnými principy zážitkové pedagogiky jako je motivace a její zákony, pravidla, prostředky; pedagogicko-psychologické aspekty, kritéria výběru a přípravy pedagogů, evaluace.Analýza je prováděna také v kontextu historického vývoje pedagogického myšlení, které vedlo ke vzniku zážitkové pedagogiky, dále poznatků o vývoji dítěte v různých oblastech: osobnostně-sociálním vývoji, vývoji řeči a jazyka, percepčním a kognitivním, motorickém.Přiblíží význam praktických činností, příběhu, přijímání rolí v tomto věku. Klíčová slova: zážitková pedagogika, činnostní učení, mateřská škola, praktické činnosti, | cs_CZ |
uk.abstract.en | Author:Veronika Pospíšilová Department: Department ofInformation Technology and TechnicalEducation Title: The use of experiential education during practical activities of children in kindergarten Supervisor:Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstract: The objective of this bachelor's thesis is to analyze experiential education and its role in pre-school education. The aim is to demonstrate on particular examples the positive influence experiential education has on child's personality development between the age of 3 and 7. The thesis explains general principles used in experiential education such as motivation, rules, evaluation of the process, psychological aspects, and teachers' training. The analysis reflects the historical context which led to the development of experiential education. Additionally, it draws upon scientific knowledge about child's development; namely, personality and social development, speech development, and development of perceptional, cognitive, and motor skills. The thesis also explains the importance of practical activities, narration, and role-playing in pre- school education. Key words: experiential education, practical activities, kindergarten, practical learning | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014693770106986 | |