Zobrazit minimální záznam

Applacation of experiential education in practical activities of children in nursery school
dc.contributor.advisorVodáková, Jitka
dc.creatorPospíšilová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-07T13:28:19Z
dc.date.available2017-05-07T13:28:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44498
dc.description.abstractNázev: Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v MŠ Autor:Veronika Pospíšilová Katedra:Katedra informačních technologií a technické výchovy Vedoucí práce: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt:Tématem této práce je analýza zážitkové pedagogiky a jejího využití při pedagogické činnosti v předškolním vzdělávání. Cílem práce je na konkrétním případu z praxe ukázat pozitivní dopad zážitkové pedagogiky na vývoj osobnosti dítěte od 3 do 7 let.Seznámí nás s obecnými principy zážitkové pedagogiky jako je motivace a její zákony, pravidla, prostředky; pedagogicko-psychologické aspekty, kritéria výběru a přípravy pedagogů, evaluace.Analýza je prováděna také v kontextu historického vývoje pedagogického myšlení, které vedlo ke vzniku zážitkové pedagogiky, dále poznatků o vývoji dítěte v různých oblastech: osobnostně-sociálním vývoji, vývoji řeči a jazyka, percepčním a kognitivním, motorickém.Přiblíží význam praktických činností, příběhu, přijímání rolí v tomto věku. Klíčová slova: zážitková pedagogika, činnostní učení, mateřská škola, praktické činnosti,cs_CZ
dc.description.abstractAuthor:Veronika Pospíšilová Department: Department ofInformation Technology and TechnicalEducation Title: The use of experiential education during practical activities of children in kindergarten Supervisor:Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstract: The objective of this bachelor's thesis is to analyze experiential education and its role in pre-school education. The aim is to demonstrate on particular examples the positive influence experiential education has on child's personality development between the age of 3 and 7. The thesis explains general principles used in experiential education such as motivation, rules, evaluation of the process, psychological aspects, and teachers' training. The analysis reflects the historical context which led to the development of experiential education. Additionally, it draws upon scientific knowledge about child's development; namely, personality and social development, speech development, and development of perceptional, cognitive, and motor skills. The thesis also explains the importance of practical activities, narration, and role-playing in pre- school education. Key words: experiential education, practical activities, kindergarten, practical learningen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzážitková pedagogikacs_CZ
dc.subjectčinnostní učenícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpraktické činnostics_CZ
dc.subjectexperiential educationen_US
dc.subjectpractical activitiesen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectpractical learningen_US
dc.titleUplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-29
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109032
dc.title.translatedApplacation of experiential education in practical activities of children in nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeReitmayer, Ladislav
dc.identifier.aleph001469377
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineVychovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programVychovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v MŠ Autor:Veronika Pospíšilová Katedra:Katedra informačních technologií a technické výchovy Vedoucí práce: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt:Tématem této práce je analýza zážitkové pedagogiky a jejího využití při pedagogické činnosti v předškolním vzdělávání. Cílem práce je na konkrétním případu z praxe ukázat pozitivní dopad zážitkové pedagogiky na vývoj osobnosti dítěte od 3 do 7 let.Seznámí nás s obecnými principy zážitkové pedagogiky jako je motivace a její zákony, pravidla, prostředky; pedagogicko-psychologické aspekty, kritéria výběru a přípravy pedagogů, evaluace.Analýza je prováděna také v kontextu historického vývoje pedagogického myšlení, které vedlo ke vzniku zážitkové pedagogiky, dále poznatků o vývoji dítěte v různých oblastech: osobnostně-sociálním vývoji, vývoji řeči a jazyka, percepčním a kognitivním, motorickém.Přiblíží význam praktických činností, příběhu, přijímání rolí v tomto věku. Klíčová slova: zážitková pedagogika, činnostní učení, mateřská škola, praktické činnosti,cs_CZ
uk.abstract.enAuthor:Veronika Pospíšilová Department: Department ofInformation Technology and TechnicalEducation Title: The use of experiential education during practical activities of children in kindergarten Supervisor:Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstract: The objective of this bachelor's thesis is to analyze experiential education and its role in pre-school education. The aim is to demonstrate on particular examples the positive influence experiential education has on child's personality development between the age of 3 and 7. The thesis explains general principles used in experiential education such as motivation, rules, evaluation of the process, psychological aspects, and teachers' training. The analysis reflects the historical context which led to the development of experiential education. Additionally, it draws upon scientific knowledge about child's development; namely, personality and social development, speech development, and development of perceptional, cognitive, and motor skills. The thesis also explains the importance of practical activities, narration, and role-playing in pre- school education. Key words: experiential education, practical activities, kindergarten, practical learningen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014693770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV