Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy
Health and Relationship Aspects of School Physical Education.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4282Identifikátory
SIS: 29182
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Piskáčková, Anna
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
učitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografie
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
9. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název práce: Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy Cíle práce: Hlavním problémem, kterým se zabývá diplomová práce, Je otázka zdravotního a vztahového přístupu žákyň základních škol ke školní tělesné výchově (TV) ve dvou odlišně provedených hodinách - habituální (tradiční) a progresivní (kreativní). Habituální hodina je vedená tak, jak jsou žákyně a vyučující zvyklí, do progresivní hodiny se vyučující snaží začlenit netradiční prvky (volný výběr činnosti z více nabízených možností, samostatná volba obtížnosti cvičení, větší sebediagnostika i hodnocení dívek navzájem, ...). Metodologie: Sledovaným souborem je 487 žákyň 4.- 9.tříd základních škol v Praze, které jsme pro potřeby diplomové práce rozřadili do dvou skupin - 4. - 6. třída (207 žákyň) a 7. - 9. třída (280 žákyň). Po absolvování každé hodiny TV z dvojice hodin habituální - progresivní, vyplňovaly dívky dotazník, který obsahuje otázky vztahující se ke zdravotní a vztahové dimenzi. Následným zpracováním odpovědí jsme vytvořili tabulky v programu MS Word a došli jsme k následujícím výsledkům. Výsledky: Celkové ocenění obou dimenzí (vztahové i zdravotní) žákyněmi 4. - 6. i 7. - 9. tříd vyšlo stejně, nebo hůře v kreativní hodině v porovnání s hodinou habituální. Výjimkou je hodnocení vztahové dimenze kreativní hodiny starší...