dc.contributor.advisor | Ottlová, Marta | |
dc.creator | Podroužek, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T04:25:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T04:25:23Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42109 | |
dc.description.abstract | Cílem mé bakalářské práce je poukázání na pastorální tradici v symfonické hudbě 19. století s využitím sólového hoboje či anglického rohu jako charakteristických nástrojů pro tento kolorit. Opěrným bodem pro mou bakalářskou práci je hobojové sólo ve Smetanově symfonické básni Blaník. V souvislosti se Smetanovým Blaníkem byly v této práci shrnuty veškeré nám dosud známé analýzy této symfonické básně a též navržena nová možnost přístupu v hudební analýze, a to ve dvou samostatných kapitolách. Prostřednictvím dalších hudebních ukázek, kterými jsou vybrané části z děl Beethovena, Rossiniho, Berlioze či Wagnera dokládám další přístupy skladatelů k tomuto topos evropské symfonické hudby 19. století. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis is to point to the tradition of pastoral in the 19th century symphonic music with the use of the oboe or english horn as the instruments with a special characteristic to this color. As a principal specimen of this kind of music to this thesis was chosen the oboe solo of Smetana's Blaník symphonic poem. In connection with this symphonic poem all the so far known analysis of this piece have been recapitulated with the addition of a proposal to the new possible approach to such an analysis of this piece and all this was laid out to two individual chapters. Through the next specimens of 19 th century pastoral music, among which have been selected parts of Beethoven's, Rossini's, Berlioz's or Wagner's pieces is given evidence of the another compositional approaches to this topos of the 19th century European symphonic music. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Blaník | cs_CZ |
dc.subject | Bedřich Smetana | cs_CZ |
dc.subject | symfonická báseň | cs_CZ |
dc.subject | programní hudba | cs_CZ |
dc.subject | pastorale | cs_CZ |
dc.subject | lokální kolorit | cs_CZ |
dc.subject | hoboj | cs_CZ |
dc.subject | anglický roh | cs_CZ |
dc.subject | Blaník | en_US |
dc.subject | Bedřich Smetana | en_US |
dc.subject | symphonic poem | en_US |
dc.subject | programme music | en_US |
dc.subject | pastoral | en_US |
dc.subject | couleur locale | en_US |
dc.subject | oboe | en_US |
dc.subject | english horn | en_US |
dc.title | Hobojové sólo ve Smetanově Blaníku v kontextu pastorálních motivů v hudbě 19. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-13 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 108484 | |
dc.title.translated | The oboe solo in Smetana's Blaník in the context of the 19th century pastoral musical motifs | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 001501388 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé bakalářské práce je poukázání na pastorální tradici v symfonické hudbě 19. století s využitím sólového hoboje či anglického rohu jako charakteristických nástrojů pro tento kolorit. Opěrným bodem pro mou bakalářskou práci je hobojové sólo ve Smetanově symfonické básni Blaník. V souvislosti se Smetanovým Blaníkem byly v této práci shrnuty veškeré nám dosud známé analýzy této symfonické básně a též navržena nová možnost přístupu v hudební analýze, a to ve dvou samostatných kapitolách. Prostřednictvím dalších hudebních ukázek, kterými jsou vybrané části z děl Beethovena, Rossiniho, Berlioze či Wagnera dokládám další přístupy skladatelů k tomuto topos evropské symfonické hudby 19. století. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is to point to the tradition of pastoral in the 19th century symphonic music with the use of the oboe or english horn as the instruments with a special characteristic to this color. As a principal specimen of this kind of music to this thesis was chosen the oboe solo of Smetana's Blaník symphonic poem. In connection with this symphonic poem all the so far known analysis of this piece have been recapitulated with the addition of a proposal to the new possible approach to such an analysis of this piece and all this was laid out to two individual chapters. Through the next specimens of 19 th century pastoral music, among which have been selected parts of Beethoven's, Rossini's, Berlioz's or Wagner's pieces is given evidence of the another compositional approaches to this topos of the 19th century European symphonic music. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015013880106986 | |