Čtení adolescentů se specifickými poruchami učení
Reading of adolescents with specific learning disabilities
dc.contributor.advisor | Kucharská, Anna | |
dc.creator | Břečková Chalupová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T20:02:19Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T20:02:19Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41701 | |
dc.description.abstract | The thesis investigates reading problems among adolescents with specific learning disabilities. The theoretical part of the paper outlines theoretical fundamentals of reading problems, different approaches to specific learning disabilities, reading particularities and reading related skills among adolescents and adults. The research part of the paper comprises the analysis and interpretation of data obtained via a comparison of the reading performance of students with specific disabilities and the performance of intact student population. The main goal of the thesis is to detect basic reading characteristics among adolescents with specific learning disabilities. | en_US |
dc.description.abstract | Disertační práce je zaměřena na problematiku čtení u adolescentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce popisuje základní teoretická východiska problematiky čtení, přístupu ke specifickým poruchám učení, specifika čtení a s ním souvisejících dovedností u adolescentů a dospělých osob. Výzkumná část práce zahrnuje analýzu a interpretaci dat získaných srovnáním výkonů ve čtení studentů se specifickými poruchami učení s výkony studentů intaktní populace. Hlavním cílem práce je odhalit základní charakteristiky čtení adolescentů se specifickými poruchami učení. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | specific learning disabilities | en_US |
dc.subject | adolescents with specific learning disabilities | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | comprehension | en_US |
dc.subject | reading rate | en_US |
dc.subject | accuracy | en_US |
dc.subject | attitude towards reading | en_US |
dc.subject | specifické poruchy učení | cs_CZ |
dc.subject | adolescentní populace se specifickými poruchami učení | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | porozumění | cs_CZ |
dc.subject | rychlost čtení | cs_CZ |
dc.subject | chybovost | cs_CZ |
dc.subject | vztah ke čtení | cs_CZ |
dc.title | Čtení adolescentů se specifickými poruchami učení | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-25 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 124352 | |
dc.title.translated | Reading of adolescents with specific learning disabilities | en_US |
dc.contributor.referee | Jošt, Jiří | |
dc.contributor.referee | Morávková Krejčová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 001507910 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogická psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogical Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogická psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogical Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Disertační práce je zaměřena na problematiku čtení u adolescentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce popisuje základní teoretická východiska problematiky čtení, přístupu ke specifickým poruchám učení, specifika čtení a s ním souvisejících dovedností u adolescentů a dospělých osob. Výzkumná část práce zahrnuje analýzu a interpretaci dat získaných srovnáním výkonů ve čtení studentů se specifickými poruchami učení s výkony studentů intaktní populace. Hlavním cílem práce je odhalit základní charakteristiky čtení adolescentů se specifickými poruchami učení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis investigates reading problems among adolescents with specific learning disabilities. The theoretical part of the paper outlines theoretical fundamentals of reading problems, different approaches to specific learning disabilities, reading particularities and reading related skills among adolescents and adults. The research part of the paper comprises the analysis and interpretation of data obtained via a comparison of the reading performance of students with specific disabilities and the performance of intact student population. The main goal of the thesis is to detect basic reading characteristics among adolescents with specific learning disabilities. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015079100106986 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Kvalifikační práce [19358]
Theses