Zobrazit minimální záznam

Analysis of the causes of school suspension in the regional investigation context
dc.contributor.advisorValentová, Lidmila
dc.creatorVojtušová, Radmila
dc.date.accessioned2017-05-07T00:02:47Z
dc.date.available2017-05-07T00:02:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41262
dc.description.abstractSmyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis was to identify the most common causes of school suspension within a regional survey in comparison with the views of parents, elementary and kindergarten teachers. In connection with this theme the author dealt with pre-school child characteristics focusing on school maturity diagnosis and school suspension problematics. The main reasearch was realised i Pedagogical-psychological advice centre in Kladno in 3 selected years ranging from 1999 to 2010. The method of analysis has been used to collect the data. A survey in a form of an anonymous questionnaire clearified opinions of selected respondents. On the basis of this observation a casuistry of a school suspended child with specific needs has been made. This casuistry demonstrates further development of a child after starting it's school attendence. Submitted results of the thesis confirmed the opinions of experts in this field as well as conclusions of researches focusing on school suspension issues. It has been found out, that the most common causes of school suspension in the examined lokality are the issues of speech, visual and hearing perception, graphmotorics and school work maturity. This finding was identical with the views of respondents of the survey. The respondents marked psychological area of school...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectodklad školní docházkycs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectškolní připravenostcs_CZ
dc.subjectškolní nezralostcs_CZ
dc.subjectdiagnostika školní zralostics_CZ
dc.subjectpříčiny odkladu školní docházkycs_CZ
dc.subjectškolské poradenské zařízenícs_CZ
dc.subjectzápis do 1. ročníkucs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectpre-school ageen_US
dc.subjectsuspension of schoolen_US
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectschool immaturityen_US
dc.subjectdiagnosis of school readinessen_US
dc.subjectcauses of school suspensionen_US
dc.subjectschool counseling facilitieen_US
dc.subjectenrolment into the 1 st yearen_US
dc.titleAnalýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetřenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId80304
dc.title.translatedAnalysis of the causes of school suspension in the regional investigation contexten_US
dc.contributor.refereeVyšínová, Pavlína
dc.identifier.aleph001484079
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSmyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis was to identify the most common causes of school suspension within a regional survey in comparison with the views of parents, elementary and kindergarten teachers. In connection with this theme the author dealt with pre-school child characteristics focusing on school maturity diagnosis and school suspension problematics. The main reasearch was realised i Pedagogical-psychological advice centre in Kladno in 3 selected years ranging from 1999 to 2010. The method of analysis has been used to collect the data. A survey in a form of an anonymous questionnaire clearified opinions of selected respondents. On the basis of this observation a casuistry of a school suspended child with specific needs has been made. This casuistry demonstrates further development of a child after starting it's school attendence. Submitted results of the thesis confirmed the opinions of experts in this field as well as conclusions of researches focusing on school suspension issues. It has been found out, that the most common causes of school suspension in the examined lokality are the issues of speech, visual and hearing perception, graphmotorics and school work maturity. This finding was identical with the views of respondents of the survey. The respondents marked psychological area of school...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014840790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV