Mediální reklama
Mass advertising
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/40239/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40239Identifikátory
SIS: 108549
Kolekce
- Kvalifikační práce [22964]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Adamovičová, Ana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština pro cizince
Katedra / ústav / klinika
Ústav bohemistických studií
Datum obhajoby
10. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Reklama, média, marketingová komunikace, jazyk reklamních sdělení, apel, analýza reklamy, působení reklamy na příjemceKlíčová slova (anglicky)
Advertising, media, marketing communication, language of advertisement, appeal, analysis of advertising, the effect of advertising on the recipientTématem bakalářské práce je mediální reklama. V centru pozornosti stojí analýza a porovnání české reklamy na pivo a ruské reklamy na pivo. Hlavním cílem práce je zjistit, jestli se česká a ruská reklamy na pivo od sebe podstatně liší, nebo používají víceméně shodné jazykové, psychologické a vizuální instrumenty. Bakalářská práce je zaměřená především na lingvistický výzkum reklamy, nicméně považujeme za nezbytné uvést i stručný přehled jiných přístupů, proto je v analýze reklamy zahrnuta i stručná analýza reklamy z hlediska psychologického a marketingového.
The theme of this work is media advertising. Its focus is an analysis and comparison of Czech beer advertisements and Russian beer advertisements. The main objective is to learn whether the Czech and Russian beer advertisement are quite different from each other, or if they use the same linguistic, psychological and visual instruments. The thesis is primarily focused on linguistic research of advertisement, but we consider it necessary to analyze it from different perspectives too, therefore a brief analysis of the psychological aspects of advertising and marketing is also included.