Mediální reklama
Mass advertising
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40239Identifiers
Study Information System: 108549
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Adamovičová, Ana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech for Non-Native Speakers
Department
Institute of Czech Studies
Date of defense
10. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Reklama, média, marketingová komunikace, jazyk reklamních sdělení, apel, analýza reklamy, působení reklamy na příjemceKeywords (English)
Advertising, media, marketing communication, language of advertisement, appeal, analysis of advertising, the effect of advertising on the recipientTématem bakalářské práce je mediální reklama. V centru pozornosti stojí analýza a porovnání české reklamy na pivo a ruské reklamy na pivo. Hlavním cílem práce je zjistit, jestli se česká a ruská reklamy na pivo od sebe podstatně liší, nebo používají víceméně shodné jazykové, psychologické a vizuální instrumenty. Bakalářská práce je zaměřená především na lingvistický výzkum reklamy, nicméně považujeme za nezbytné uvést i stručný přehled jiných přístupů, proto je v analýze reklamy zahrnuta i stručná analýza reklamy z hlediska psychologického a marketingového.
The theme of this work is media advertising. Its focus is an analysis and comparison of Czech beer advertisements and Russian beer advertisements. The main objective is to learn whether the Czech and Russian beer advertisement are quite different from each other, or if they use the same linguistic, psychological and visual instruments. The thesis is primarily focused on linguistic research of advertisement, but we consider it necessary to analyze it from different perspectives too, therefore a brief analysis of the psychological aspects of advertising and marketing is also included.