Sebepojetí jedince se specifickými poruchami učení v období adolescence
Self-concept of adolescent individuals with specific learning disabilities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39070Identifikátory
SIS: 98182
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
3. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení, sebepojetí, období adolescenceKlíčová slova (anglicky)
Specific learning disabilities, self-concept, adolescentSebepojetí jedince se specifickými poruchami učení v období adolescence Cílem mé bakalářské práce je získání vhledu do problematiky sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení v období adolescence. Na základě prostudované odborné literatury vymezuji v bakalářské práci základní pojmy: specifické poruchy učení a sebepojetí. Práce má charakter přehledové studie, která se zaměřuje na jedince se specifickými poruchami učení. Dále zkoumá projevy specifických poruch učení a jejich vliv na sebepojetí jedinců v období adolescence. Následně uskutečňuji výzkumnou sondu. Vzorek respondentů se skládá z tří chlapců a dvou dívek. Všichni respondenti jsou v období adolescence a byly u nich diagnostikovány specifické poruchy učení. V závěru práce formuluji doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti. Klíčová slova Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, adolescenční období
The self-concept of adolescent individuals with specific learning disabilities The aim of the bachelor's thesis is to be involved in self-concept of adolescent individuals with specific learning disabilities. According to the literature studied, the main terms specific learning disabilities and self-concept are defined. The thesis has the form of a survey study focused on the individuals with specific learning disabilities. It examines the symptoms of specific learning disabilities and the impact on self-concept of adolescent individuals. Furthermore, a survey is conducted on a sample of three boys and two girls. All the respondents are adolescent and diagnosed with the specific learning disabilities. Finally, the necessity of further research in this area is suggested. Key words Specific learning disabilities, self-concept, adolescent