Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My Degree Work deals with activation methods in a primary school. The goal of the dissertation is to find out the instruction potential of games. The work monitores at the same time whether a game, as a teaching method, can contribute to forming a positive climate of a class. In the theoretical part there is collected knowledge of pedagogical literature concerning an influence of a game, as a method , on an educational process, activation of pupils and climate of a class. In the practical part there is verified an instructive potential of games and their positive influence on evolution of a class climate in a form of an action research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)