dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Hamousová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:06:47Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:06:47Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3834 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with the experience of teachers who work with children with special needs. It tries to map how todays teachers are informed about this disability and how they approach children with special needs through an exploratory study. Using a combined questionnaire we try to find out how the teachers are working with children with special needs, what they think about the children's integration into normal classes (inclusive education) and how they assess the results in partnership with educational psychologists clinic and with parents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelů s dětmi s dyslexií. Pomocí vědecké sondy se snaží zmapovat informovanost učitelů o poruše a jejich přístup k dyslektickým žákům. Metodou kombinovaného dotazníku se snaží zjistit, jak učitelé pracují s dětmi s dyslexií, co si myslí o integraci do běžné třídy a jak hodnotí spolupráci s pedagogickopsychologickou poradnou a rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zkušenosti učitelů s dětmi s dyslexií | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20627 | |
dc.title.translated | The Experiences of Teachers of Children with Dyslexia | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000447475 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelů s dětmi s dyslexií. Pomocí vědecké sondy se snaží zmapovat informovanost učitelů o poruše a jejich přístup k dyslektickým žákům. Metodou kombinovaného dotazníku se snaží zjistit, jak učitelé pracují s dětmi s dyslexií, co si myslí o integraci do běžné třídy a jak hodnotí spolupráci s pedagogickopsychologickou poradnou a rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the experience of teachers who work with children with special needs. It tries to map how todays teachers are informed about this disability and how they approach children with special needs through an exploratory study. Using a combined questionnaire we try to find out how the teachers are working with children with special needs, what they think about the children's integration into normal classes (inclusive education) and how they assess the results in partnership with educational psychologists clinic and with parents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004474750106986 | |