Výklad pojmu packaging s využitím značky Apple jako příkladu
Interpretation of the Term Packaging Using the Apple Brand as an Example
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37230Identifikátory
SIS: 100329
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Packaging, obal, balení, marketingový mix, design, AppleKlíčová slova (anglicky)
Packaging, casing, package, marketing mix, design, AppleBakalářská práce "Výklad pojmu packaging s využitím značky Apple jako příkladu" je rozdělena do dvou částí, které jsou vzájemně úzce propojeny. První z nich, teoretická, pojednává o historii a vývoji obalů a balení výrobků od samého počátku až do současnosti. Obaly zprvu naplňovaly především svou původní, ochrannou funkci, jejímž cílem byla bezpečná přeprava zboží a uchování kvality potravin. V současnosti se však pole působnosti obalu, potažmo balení, rozšířilo a pro vystižení všech jeho aspektů se používá výrazu packaging. Při zachování vysokých nároků na ochrannou funkci musí balení již sloužit také jako nástroj pro propagaci a odlišení. Vzhledem k důležitosti tohoto fenoménu pro současný marketing je součástí prvního oddílu i jeho analýza a zařazení do marketingového mixu, který slouží jako souhrn základních marketingových zásad. Druhá část práce se zaměřuje na ilustraci komplexnosti a důležitosti packagingu v praxi jakožto plnohodnotného marketingového nástroje. Pro předvedení správného použití tohoto nástroje ve všech jeho významových rovinách jsem si vybral známou americkou společnost Apple Inc., jež vyvíjí a vyrábí softwarové aplikace a elektronické přístroje.
Bachelor thesis "Interpretation of the term packaging using the Apple brand as an example" is divided into two parts which are closely mutually linked. The first, theoretical part, describes the history and evolution of product packages from their early beginnings up to the present. Packages initially mostly fulfilled their original protection function which aimed to safely transport various goods and to preserve the quality of food. Today, the operational range of wrappings, or packages so to speak, increased and a new term, packaging, is being used to represent all its aspects. While retaining high protection standards, packaging must also serve as a tool for promotion and differentiation. With regard to the importance of this phenomenon for contemporary marketing, I added an analysis of the term and its inclusion into the marketing mix, which serves as a summary of the basic marketing principles, to the first part of the bachelor thesis. The second part focuses on the demonstration of complexity and importance of packaging in practice as a full-valued marketing tool. To show the right usage of this tool in all its realms of significance I chose a well known American company called Apple Inc. which develops and manufactures various software applications and electronic devices.