Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Alberta Infant Motor Scale - Motor Development of Infant from Birth to One Year
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37113Identifikátory
SIS: 97368
Kolekce
- Kvalifikační práce [4519]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Olga
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ergoterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze
Datum obhajoby
28. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
AIMS, Alberta Infant Motor Scale, ergoterapie, motorický vývoj, hodnocení motoriky, kojenec, Bobath konceptKlíčová slova (anglicky)
AIMS, Alberta Infant Motor Scale, occupational therapy, motor development, motor assessment, infant, Bobath conceptbakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.
Summary: Goals - The purpose of this work is to introduce the Canadian standardized assessment - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) to specialists. The test evaluate motor development of infants from birth to the eighteen months of age. Theoretical part - In this part I have summarized the need of standardized assessment for occupational therapists and the importance of early intervention for infants to one year age. The next chapter is about psychomotor development of newborn and infant. The main part is devoted to informations about the assessment AIMS. The last part is dealt with an overview of methods used in the pediatric occupational therapy. Practical part - I used AIMS assessment in practice and then in the form of case study, I have put the results of my testing with practical proposals for occupational therapy intervention.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komparace kompletní a krátké formy Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) u pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPatrmanová, Eliška (Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta, 2022)Datum obhajoby: 13. 9. 2022Tato diplomová práce se zabývá porovnáním a využitelností krátké formy (SF) a kompletní formy (CF) testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) u jedinců po ukončené léčbě akutní ... -
Hodnocení motoriky dětí ve věku 0-12 měsíců s diagnózou vývojová dysplázie kyčelní pomocí škály Peabody Developmental Motor Scales - 2.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFrajtová, Aneta (Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta, 2021)Datum obhajoby: 9. 6. 2021Tato diplomová práce se zaměřuje na vliv vývojové dysplázie kyčelní (VDK) aplikované ortopedické pomůcky na motorický vývoj dítěte. Teoretická část práce přináší shrnutí obecných informací o vývojové kyčelní dysplázii ... -
Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKuběnová, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Datum obhajoby: 5. 5. 2014Název diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje ...