Zobrazit minimální záznam

Persuasive function and its realization in the preelection spots of political parties,that in electioms in 2010 were given to the Chamber of Deputies
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorKorandová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-27T15:37:55Z
dc.date.available2017-04-27T15:37:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36957
dc.description.abstractDo Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky se ve volbách roku 2010 probojovalo pět politických stran (ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM, VV). Každá z nich měla svůj předvolební spot, který byl šířen televizním vysíláním a neoddělitelně patřil k politické kampani. Tyto mediální produkty jsou předmětem bádání této práce. Cílem je sémiotická analýza jednotlivých subjektů. Práce usiluje o objektivní popis způsobů přenášení výpovědí a konstruování významu ve sděleních spotů. Zkoumání se zaměřuje především na komplexní komunikát klipů, strukturu narativů a uplatňování persuasivní funkce. Rozbor se týká jednotlivých sémiotických systémů, rozčleněných do tří oblastí - vizuální, auditivní a jazykové. Jejich vzájemná harmonie, dominance a substituce představují důležité hledisko při hodnocení kvality komplexního komunikátu. Problematika je také nahlížena z hlediska narativity spotů, přičemž práce obsahuje popis roviny příběhu i diskursu. Zde jsou zahrnuty konkrétní události, postavy a prostředí, druhy výpovědí a specifikace postavení vypravěčů. Deskripce persuasivních jevů a jejich znakového naplňování pak přímo vychází z výše uvedených kritérií. V závěru je uvedeno shrnutí v rámci aspektů, kterými se práce zaobírala.cs_CZ
dc.description.abstractFive political parties fought their way into the Parliament of the Czech Republic in the election in 2010 (they were CSSD, ODS, TOP 09, Communist Party and VV). Each had their election ad which was broadcast by television and inseparably belonged to their political campaign. An analysis of these media products is the research objective of this thesis. The aim is a semiotic analysis of individual subjects. The thesis strives for an objective description of the transfer of evidence and the construction of meaning in communication spots. The research focuses on complex communique of the clips, structure of the narratives and application of the persuasive functions. The analysis covers various semiotic systems differentiated into three areas - visual, auditory and language. Their mutual harmony, dominance and substitution are important factors in assessing the quality of a complex communique. The issue is also examined in terms of narrative of the spots, whereas the thesis contains description of both the story and the discourse level. This includes specific events and existents, types of statements and specifications for the position of the narrator. The description of the persuasive phenomena and their character is based directly on the above criteria. The paper concludes with a summary of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSÉMIOTIKAcs_CZ
dc.subjectKOMPLEXNÍ KOMUNIKÁTcs_CZ
dc.subjectNARACEcs_CZ
dc.subjectPERSUASEcs_CZ
dc.subjectDENOTACEcs_CZ
dc.subjectKONOTACEcs_CZ
dc.subjectSÉMIOTICKÝ SYSTÉMcs_CZ
dc.subjectSEMIOTICSen_US
dc.subjectCOMMUNICATION COMPLEXen_US
dc.subjectNARRATIONen_US
dc.subjectPERSUASIONen_US
dc.subjectDENOTATIONen_US
dc.subjectCONNOTATIONen_US
dc.subjectSEMIOTIC SYSTEMen_US
dc.titlePersuazivní funkce a její znakové naplňování v předvolebních spotech pol. stran, které se ve volbách roku 2010 dostaly do PS PČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92481
dc.title.translatedPersuasive function and its realization in the preelection spots of political parties,that in electioms in 2010 were given to the Chamber of Deputiesen_US
dc.contributor.refereeKlabíková Rábová, Tereza
dc.identifier.aleph001368153
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDo Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky se ve volbách roku 2010 probojovalo pět politických stran (ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM, VV). Každá z nich měla svůj předvolební spot, který byl šířen televizním vysíláním a neoddělitelně patřil k politické kampani. Tyto mediální produkty jsou předmětem bádání této práce. Cílem je sémiotická analýza jednotlivých subjektů. Práce usiluje o objektivní popis způsobů přenášení výpovědí a konstruování významu ve sděleních spotů. Zkoumání se zaměřuje především na komplexní komunikát klipů, strukturu narativů a uplatňování persuasivní funkce. Rozbor se týká jednotlivých sémiotických systémů, rozčleněných do tří oblastí - vizuální, auditivní a jazykové. Jejich vzájemná harmonie, dominance a substituce představují důležité hledisko při hodnocení kvality komplexního komunikátu. Problematika je také nahlížena z hlediska narativity spotů, přičemž práce obsahuje popis roviny příběhu i diskursu. Zde jsou zahrnuty konkrétní události, postavy a prostředí, druhy výpovědí a specifikace postavení vypravěčů. Deskripce persuasivních jevů a jejich znakového naplňování pak přímo vychází z výše uvedených kritérií. V závěru je uvedeno shrnutí v rámci aspektů, kterými se práce zaobírala.cs_CZ
uk.abstract.enFive political parties fought their way into the Parliament of the Czech Republic in the election in 2010 (they were CSSD, ODS, TOP 09, Communist Party and VV). Each had their election ad which was broadcast by television and inseparably belonged to their political campaign. An analysis of these media products is the research objective of this thesis. The aim is a semiotic analysis of individual subjects. The thesis strives for an objective description of the transfer of evidence and the construction of meaning in communication spots. The research focuses on complex communique of the clips, structure of the narratives and application of the persuasive functions. The analysis covers various semiotic systems differentiated into three areas - visual, auditory and language. Their mutual harmony, dominance and substitution are important factors in assessing the quality of a complex communique. The issue is also examined in terms of narrative of the spots, whereas the thesis contains description of both the story and the discourse level. This includes specific events and existents, types of statements and specifications for the position of the narrator. The description of the persuasive phenomena and their character is based directly on the above criteria. The paper concludes with a summary of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013681530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV