Persuazivní funkce a její znakové naplňování v předvolebních spotech pol. stran, které se ve volbách roku 2010 dostaly do PS PČR
Persuasive function and its realization in the preelection spots of political parties,that in electioms in 2010 were given to the Chamber of Deputies
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36957Identifikátory
SIS: 92481
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
SÉMIOTIKA, KOMPLEXNÍ KOMUNIKÁT, NARACE, PERSUASE, DENOTACE, KONOTACE, SÉMIOTICKÝ SYSTÉMKlíčová slova (anglicky)
SEMIOTICS, COMMUNICATION COMPLEX, NARRATION, PERSUASION, DENOTATION, CONNOTATION, SEMIOTIC SYSTEMDo Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky se ve volbách roku 2010 probojovalo pět politických stran (ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM, VV). Každá z nich měla svůj předvolební spot, který byl šířen televizním vysíláním a neoddělitelně patřil k politické kampani. Tyto mediální produkty jsou předmětem bádání této práce. Cílem je sémiotická analýza jednotlivých subjektů. Práce usiluje o objektivní popis způsobů přenášení výpovědí a konstruování významu ve sděleních spotů. Zkoumání se zaměřuje především na komplexní komunikát klipů, strukturu narativů a uplatňování persuasivní funkce. Rozbor se týká jednotlivých sémiotických systémů, rozčleněných do tří oblastí - vizuální, auditivní a jazykové. Jejich vzájemná harmonie, dominance a substituce představují důležité hledisko při hodnocení kvality komplexního komunikátu. Problematika je také nahlížena z hlediska narativity spotů, přičemž práce obsahuje popis roviny příběhu i diskursu. Zde jsou zahrnuty konkrétní události, postavy a prostředí, druhy výpovědí a specifikace postavení vypravěčů. Deskripce persuasivních jevů a jejich znakového naplňování pak přímo vychází z výše uvedených kritérií. V závěru je uvedeno shrnutí v rámci aspektů, kterými se práce zaobírala.
Five political parties fought their way into the Parliament of the Czech Republic in the election in 2010 (they were CSSD, ODS, TOP 09, Communist Party and VV). Each had their election ad which was broadcast by television and inseparably belonged to their political campaign. An analysis of these media products is the research objective of this thesis. The aim is a semiotic analysis of individual subjects. The thesis strives for an objective description of the transfer of evidence and the construction of meaning in communication spots. The research focuses on complex communique of the clips, structure of the narratives and application of the persuasive functions. The analysis covers various semiotic systems differentiated into three areas - visual, auditory and language. Their mutual harmony, dominance and substitution are important factors in assessing the quality of a complex communique. The issue is also examined in terms of narrative of the spots, whereas the thesis contains description of both the story and the discourse level. This includes specific events and existents, types of statements and specifications for the position of the narrator. The description of the persuasive phenomena and their character is based directly on the above criteria. The paper concludes with a summary of the...