Zobrazit minimální záznam

Formation of competences for ethic behaviour of nurses in undergraduate preparation
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorBabická, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-27T11:50:57Z
dc.date.available2017-04-27T11:50:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36069
dc.description.abstractÚstředním tématem práce je etika v ošetřovatelství. Její teoretická část směřuje k výzkumu v oblasti přípravy sester k eticky profesionálnímu jednání prostřednictvím odborného vzdělávání. Hlavním přístupem ke zpracování tématu na obecné úrovni je vytvoření souvislostí mezi normativní etikou s jejími morálními principy a etikou aplikovanou, která podává doporučení pro realizaci principů v praxi. Pro zdůraznění významu vlivu na etiku v ošetřovatelství je uveden vývoj lékařské etiky, vývoj profesní přípravy k etickému jednání lékařů a vztah etiky k právu. Specifičnost oboru je vysvětlena prostřednictvím některých významných témat, jakými jsou utrpení, bolest, umírání, eutanazie a paliativní péče. Ošetřovatelství jako zdravotnické povolání je uvedeno do historických souvislostí prostřednictvím zakladatelky oboru a interpretace myšlenek jejího díla. Historický vývoj je dále sledován v oblastech ošetřovatelství a etiky v ošetřovatelství. . Empirická část práce se pohybuje v problémové oblasti účinnosti metod etické přípravy sester. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou nároky vzdělávacího systému na eticky profesionální přípravu sester relevantní z hlediska účinnosti procesu vytváření jejich profesionálních postojů a způsobů jednání. Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření. Dotazníky...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of the work is the ethics in nursery. Its theoretical part aims at research in the field of nurses' preparation for ethically professional behaviour based on specialised education. A direct relation to the aims of the research work shows the contents analysis of the ethic curriculum of the study branch a health care assistant, with medium level of education reached and the study branch of a certified nurse with higher professional level of education. Ethically relevant contents of teaching the general education and professional education subjects and aims of education programs in relation to ethic education were used as the starting points of the research section. The empiric part of the work deals with the problematic area of efficiency of nurses' ethical preparation methods. The aim of the research was to find out the level of relevance of education system claims towards ethically professional preparation of nurses from the point of view of efficiency of the process of their professional attitude creation and the way of their behaviour. The methodology of the research also included questionnaire investigations. The questionnaires were presented to teachers and students as the teaching process participants. The students were questioned in the fields of social characteristics, motivation for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleUtváření kompetencí k etickému jednání sester v pregraduální přípravěcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-04-29
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102727
dc.title.translatedFormation of competences for ethic behaviour of nurses in undergraduate preparationen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
dc.identifier.aleph001450081
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csÚstředním tématem práce je etika v ošetřovatelství. Její teoretická část směřuje k výzkumu v oblasti přípravy sester k eticky profesionálnímu jednání prostřednictvím odborného vzdělávání. Hlavním přístupem ke zpracování tématu na obecné úrovni je vytvoření souvislostí mezi normativní etikou s jejími morálními principy a etikou aplikovanou, která podává doporučení pro realizaci principů v praxi. Pro zdůraznění významu vlivu na etiku v ošetřovatelství je uveden vývoj lékařské etiky, vývoj profesní přípravy k etickému jednání lékařů a vztah etiky k právu. Specifičnost oboru je vysvětlena prostřednictvím některých významných témat, jakými jsou utrpení, bolest, umírání, eutanazie a paliativní péče. Ošetřovatelství jako zdravotnické povolání je uvedeno do historických souvislostí prostřednictvím zakladatelky oboru a interpretace myšlenek jejího díla. Historický vývoj je dále sledován v oblastech ošetřovatelství a etiky v ošetřovatelství. . Empirická část práce se pohybuje v problémové oblasti účinnosti metod etické přípravy sester. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou nároky vzdělávacího systému na eticky profesionální přípravu sester relevantní z hlediska účinnosti procesu vytváření jejich profesionálních postojů a způsobů jednání. Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření. Dotazníky...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the work is the ethics in nursery. Its theoretical part aims at research in the field of nurses' preparation for ethically professional behaviour based on specialised education. A direct relation to the aims of the research work shows the contents analysis of the ethic curriculum of the study branch a health care assistant, with medium level of education reached and the study branch of a certified nurse with higher professional level of education. Ethically relevant contents of teaching the general education and professional education subjects and aims of education programs in relation to ethic education were used as the starting points of the research section. The empiric part of the work deals with the problematic area of efficiency of nurses' ethical preparation methods. The aim of the research was to find out the level of relevance of education system claims towards ethically professional preparation of nurses from the point of view of efficiency of the process of their professional attitude creation and the way of their behaviour. The methodology of the research also included questionnaire investigations. The questionnaires were presented to teachers and students as the teaching process participants. The students were questioned in the fields of social characteristics, motivation for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014500810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV