dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Šuchmanová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T19:38:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T19:38:15Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/32222 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis entitled The Childhood in Zbraslav in the 1930s and 1940s aims to answer the question what made childhood in Zbraslav in this time period distinctive and what features were the most influential. The first part is rather theoretical and describes the concept of a family based on the findings of sociology and history. As the concept of childhood is closely intertwined with family, we cannot separate the two from one another and need to focus on both. Overview of the most important scientific findings made by prominent experts from the field can be found in this section. The second part is practical; based on four distinctive components of children's lives which the author regards as important due to their influence on the childhood as well as on the future development of the child's personality and life in the adulthood. Those features are family life, school, reading, and free time activities. Although there has been a number of books and articles written about Zbraslav, only a small amount has focused on the 20th century and even less on childhood. As a result, the diploma thesis is based mainly on interviews with contemporaries from Zbraslav. Each one of them grew up in a quite different environment; that is why their statements could be only partly generalized. In conclusion, it could... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-13 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 90466 | |
dc.title.translated | Childhood in Zbraslav in the 1930s and 1940s | en_US |
dc.contributor.referee | Havlík, Radomír | |
dc.identifier.aleph | 001289009 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis entitled The Childhood in Zbraslav in the 1930s and 1940s aims to answer the question what made childhood in Zbraslav in this time period distinctive and what features were the most influential. The first part is rather theoretical and describes the concept of a family based on the findings of sociology and history. As the concept of childhood is closely intertwined with family, we cannot separate the two from one another and need to focus on both. Overview of the most important scientific findings made by prominent experts from the field can be found in this section. The second part is practical; based on four distinctive components of children's lives which the author regards as important due to their influence on the childhood as well as on the future development of the child's personality and life in the adulthood. Those features are family life, school, reading, and free time activities. Although there has been a number of books and articles written about Zbraslav, only a small amount has focused on the 20th century and even less on childhood. As a result, the diploma thesis is based mainly on interviews with contemporaries from Zbraslav. Each one of them grew up in a quite different environment; that is why their statements could be only partly generalized. In conclusion, it could... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012890090106986 | |