Zobrazit minimální záznam

Childhood in Zbraslav in the 1930s and 1940s
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorŠuchmanová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-26T19:38:15Z
dc.date.available2017-04-26T19:38:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32222
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis entitled The Childhood in Zbraslav in the 1930s and 1940s aims to answer the question what made childhood in Zbraslav in this time period distinctive and what features were the most influential. The first part is rather theoretical and describes the concept of a family based on the findings of sociology and history. As the concept of childhood is closely intertwined with family, we cannot separate the two from one another and need to focus on both. Overview of the most important scientific findings made by prominent experts from the field can be found in this section. The second part is practical; based on four distinctive components of children's lives which the author regards as important due to their influence on the childhood as well as on the future development of the child's personality and life in the adulthood. Those features are family life, school, reading, and free time activities. Although there has been a number of books and articles written about Zbraslav, only a small amount has focused on the 20th century and even less on childhood. As a result, the diploma thesis is based mainly on interviews with contemporaries from Zbraslav. Each one of them grew up in a quite different environment; that is why their statements could be only partly generalized. In conclusion, it could...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90466
dc.title.translatedChildhood in Zbraslav in the 1930s and 1940sen_US
dc.contributor.refereeHavlík, Radomír
dc.identifier.aleph001289009
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis entitled The Childhood in Zbraslav in the 1930s and 1940s aims to answer the question what made childhood in Zbraslav in this time period distinctive and what features were the most influential. The first part is rather theoretical and describes the concept of a family based on the findings of sociology and history. As the concept of childhood is closely intertwined with family, we cannot separate the two from one another and need to focus on both. Overview of the most important scientific findings made by prominent experts from the field can be found in this section. The second part is practical; based on four distinctive components of children's lives which the author regards as important due to their influence on the childhood as well as on the future development of the child's personality and life in the adulthood. Those features are family life, school, reading, and free time activities. Although there has been a number of books and articles written about Zbraslav, only a small amount has focused on the 20th century and even less on childhood. As a result, the diploma thesis is based mainly on interviews with contemporaries from Zbraslav. Each one of them grew up in a quite different environment; that is why their statements could be only partly generalized. In conclusion, it could...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012890090106986


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV