dc.contributor.advisor | Mojžíšová, Jarmila | |
dc.creator | Václavík, Marek | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T06:10:49Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T06:10:49Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30595 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou evaluace a autoevaluace na školách. Shromažďuje teoretická východiska a poznatky tohoto tématu. Obohacuje je o nové postřehy a postoje. Přináší školám metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Autoevaluaci uchopujeprojektově. Řeší plánování, organizování a řízení procesů. Dále se zaměřuje na metody, nástroje, postupy a definování rolí jednotlivých aktérů v autoevaluačním procesu. Snahou autora je postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Práce si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis covers the problem of evaluation and auto-evaluation in schools, and compiles theoretical bases and information concerning this subject. It also presents new insights and attitudes, and suggests a methodical instruction for school's auto- evaluation activity. Auto-evaluation is dealt with as a project. Further, the thesis concerns with planning, organising and controlling the procedure. It focuses on methods, instruments, procedures and defining the roles of individual participants in auto-evaluation process. The autor tries to cover the problem from a wide perspective. The thesis aims to give the schools a clear platform of evaluation and auto-evaluation. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Evaluace a autoevaluace v denní praxi školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-25 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 76832 | |
dc.title.translated | Evaluation and auto-evaluation in everyday school life | en_US |
dc.contributor.referee | Nováková, Daniela | |
dc.identifier.aleph | 001568315 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá problematikou evaluace a autoevaluace na školách. Shromažďuje teoretická východiska a poznatky tohoto tématu. Obohacuje je o nové postřehy a postoje. Přináší školám metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Autoevaluaci uchopujeprojektově. Řeší plánování, organizování a řízení procesů. Dále se zaměřuje na metody, nástroje, postupy a definování rolí jednotlivých aktérů v autoevaluačním procesu. Snahou autora je postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Práce si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis covers the problem of evaluation and auto-evaluation in schools, and compiles theoretical bases and information concerning this subject. It also presents new insights and attitudes, and suggests a methodical instruction for school's auto- evaluation activity. Auto-evaluation is dealt with as a project. Further, the thesis concerns with planning, organising and controlling the procedure. It focuses on methods, instruments, procedures and defining the roles of individual participants in auto-evaluation process. The autor tries to cover the problem from a wide perspective. The thesis aims to give the schools a clear platform of evaluation and auto-evaluation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015683150106986 | |