Three Systems of Intial Teacher Traning. Czech, Norwegian and Spanish Teachers of English - Comparative Study
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3015Identifiers
Study Information System: 29174
CU Caralogue: 990009147470106986
Collections
- Kvalifikační práce [9041]
Author
Advisor
Referee
Oponent B,
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
učitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyk
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
English
Grade
Excellent
- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...
- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...