Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVedoucí práce,
dc.creatorKocourková, Helena
dc.date.accessioned2017-03-17T10:50:20Z
dc.date.available2017-03-17T10:50:20Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3015
dc.description.abstract- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...cs_CZ
dc.description.abstract- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleThree Systems of Intial Teacher Traning. Czech, Norwegian and Spanish Teachers of English - Comparative Studyen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-26
dc.description.departmentPedagogická fakulta UKcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId29174
dc.contributor.refereeOponent B,
dc.identifier.aleph000914747
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyken_US
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogická fakulta UKcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyken_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...cs_CZ
uk.abstract.en- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogická fakulta UKcs_CZ
dc.identifier.lisID990009147470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV