Zobrazit minimální záznam

Portrait of Eleonora di Toledo in the Collection of the National Gallery in Prague
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorTáborská, Eva
dc.date.accessioned2017-04-20T23:28:49Z
dc.date.available2017-04-20T23:28:49Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29267
dc.description.abstract- 90 - RESUMÉ Tématem mé bakalářské práce je rozbor jednoho z nejkrásnějších renesančních obrazů ve sbírkách pražské Národní galerie - Bronziniho portrétu Eleonory z Toleda. Kromě toho sleduji také širší rámec - rodinné prostředí, v němž Eleonora žila, včetně stručného nástinu prostředí Florencie kolem poloviny 16. století. Práce je sestavena na podkladě sekundární literatury, kterou cituji v poznámkách. O životě Eleonory se nedochovalo příliš mnoho zmínek, ale přesto si lze učinit představu o jejím osobním životě - dívka z významné španělské rodiny se provdala za panovníka jednoho z nejpřednějších italských městských států, Florencie. Stala se manželkou Cosima di Medici, byla dobrou ženou a starostlivou matkou, ale také velmi půvabnou dámou, jak dokládá i náš portrét. Agnolo Bronzino byl již v době, kdy přistoupil k tvorbě Eleonořina portrétu, ceněným a uznávaným umělcem (žák Jacopa Pontorma). Pochvalně se o něm zmiňuje i Giorgio Vasari. Ve Florencii zahájil kariéru úspěšného medicejského portrétisty. Za přelomové dílo se pokládá jeho vyobrazení Cosima jako Orfea. Mimo jiné byl Bronzino také pověřen výzdobou Eleonořiny kaple. Na slavném portrétu je Eleonora zachycena ve svých čtyřiadvaceti letech jako krásná dáma v honosných šatech, která svým gestem symbolizuje manželskou věrnost. Vyobrazený oděv se stal...cs_CZ
dc.description.abstractPortrait of Eleonora di Toledo in the collection of National Gallery in Prague The main theme of my thesis is the study of one of the finest renaissance paintings in the collection of The National Gallery in Prague - Bronzino's Portrait of Eleonora di Toledo. Beside the main theme, the thesis also focuses on painting's context such as family relationship in which Eleonora had lived including a brief outline of general conditions in Florence around 1550. The thesis is set together on basis of secondary literature, which is noticed in the quotes. There is not a lot of information remained about Eleonora's own life, however we are able to develop a concrete idea about her personal life - a young lady from a distinguished Spanish family married the Duke of the one of the most significant Italian city states - Florence. She became a wife of Cosimo di Medici, she was a fine woman and a carefull mother, but also a lovely lady as shown in the portrait. When Agnolo Bronzino came up to produce Eleonora's portrait, he had been already treated as an accounted and acclaimed artist. Also Giorgio Vasari depicted his talent with honourable mention in his works. Particularly in Florence, he started his career of successful Medici portrait painter. As a turning point of his works, it is considered his painting of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePortrét Eleonory z Toleda ve sbírkách Národní galerie v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId66816
dc.title.translatedPortrait of Eleonora di Toledo in the Collection of the National Gallery in Pragueen_US
dc.contributor.refereePřibyl, Petr
dc.identifier.aleph001116244
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs- 90 - RESUMÉ Tématem mé bakalářské práce je rozbor jednoho z nejkrásnějších renesančních obrazů ve sbírkách pražské Národní galerie - Bronziniho portrétu Eleonory z Toleda. Kromě toho sleduji také širší rámec - rodinné prostředí, v němž Eleonora žila, včetně stručného nástinu prostředí Florencie kolem poloviny 16. století. Práce je sestavena na podkladě sekundární literatury, kterou cituji v poznámkách. O životě Eleonory se nedochovalo příliš mnoho zmínek, ale přesto si lze učinit představu o jejím osobním životě - dívka z významné španělské rodiny se provdala za panovníka jednoho z nejpřednějších italských městských států, Florencie. Stala se manželkou Cosima di Medici, byla dobrou ženou a starostlivou matkou, ale také velmi půvabnou dámou, jak dokládá i náš portrét. Agnolo Bronzino byl již v době, kdy přistoupil k tvorbě Eleonořina portrétu, ceněným a uznávaným umělcem (žák Jacopa Pontorma). Pochvalně se o něm zmiňuje i Giorgio Vasari. Ve Florencii zahájil kariéru úspěšného medicejského portrétisty. Za přelomové dílo se pokládá jeho vyobrazení Cosima jako Orfea. Mimo jiné byl Bronzino také pověřen výzdobou Eleonořiny kaple. Na slavném portrétu je Eleonora zachycena ve svých čtyřiadvaceti letech jako krásná dáma v honosných šatech, která svým gestem symbolizuje manželskou věrnost. Vyobrazený oděv se stal...cs_CZ
uk.abstract.enPortrait of Eleonora di Toledo in the collection of National Gallery in Prague The main theme of my thesis is the study of one of the finest renaissance paintings in the collection of The National Gallery in Prague - Bronzino's Portrait of Eleonora di Toledo. Beside the main theme, the thesis also focuses on painting's context such as family relationship in which Eleonora had lived including a brief outline of general conditions in Florence around 1550. The thesis is set together on basis of secondary literature, which is noticed in the quotes. There is not a lot of information remained about Eleonora's own life, however we are able to develop a concrete idea about her personal life - a young lady from a distinguished Spanish family married the Duke of the one of the most significant Italian city states - Florence. She became a wife of Cosimo di Medici, she was a fine woman and a carefull mother, but also a lovely lady as shown in the portrait. When Agnolo Bronzino came up to produce Eleonora's portrait, he had been already treated as an accounted and acclaimed artist. Also Giorgio Vasari depicted his talent with honourable mention in his works. Particularly in Florence, he started his career of successful Medici portrait painter. As a turning point of his works, it is considered his painting of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011162440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV