Show simple item record

Attitude of social excluded Roma in Kolín towards education
dc.contributor.advisorŠotolová, Eva
dc.creatorSlavíčková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-20T20:02:41Z
dc.date.available2017-04-20T20:02:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28459
dc.description.abstractPředmět bakalářské práce spadá do oblasti vzdělávání Romů. Vzdělávání Romů je považováno za klíčové v procesu jejich integrace do společnosti. Integrace Romů je ztížena především tam, kde u příslušníků tohoto etnika dochází k tzv. sociálnímu vyloučení, tj. omezení přístupu k sociálním, kulturním a ekonomickým zdrojů společnosti. Sociální vyloučení nepřináší rizika pro pouze jednotlivce a rodiny, jichž se dotýká, ale také pro celou společnost, neboť zvyšuje sociální napětí. Vzdělání je lékem na sociální vyloučení pouze v případě, kdy jej Romové začnou akceptovat jako hodnotu, ke které je správné se vztahovat. V opačném případě integrační strategie implementované do vzdělávání Romů nepřináší žádoucí efekt. Empirická část bakalářské práce proto prezentuje postoje ke vzdělávání, které byly zkoumány u cílové skupiny sociálně vyloučených Romů v bytovém domě v Zengrově v ulici v Kolíně. Tato lokalita je charakteristická vysokou koncentrací romského obyvatelstva. Postoje ke vzdělávání zásadním způsobem ovlivňují motivaci dosahovat úspěchu ve školském systému. Úspěch ve školském systému velkou měrou rozhoduje o pozici jedince v sociální struktuře společnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of the following thesis creates a part of Roma education area. Roma education is considered to be crucial in the frame of social integration processes. Integration of Roma is embarrassed by a phenomenon which is called social exclusion. Social exclusion is defined as a limited access to the social, cultural and economical sources in society. Social exclusion is a high risk factor for both the excluded individuals and families and society as a whole. Social exclusion escalates a social conflicts. Education is perceived being a remedy for a social exclusion if only Roma people accept the value of education as being valid. Otherwise the integration strategies implemented in education system do not produce any results. Empirical part of the bachelor degrese thesis presents the Roma attitudes towards education. The research informants were sorted out of social excluded inhabitants who live in Zengrova block of flats in Kolín. This area is characterized by a higher concentration of Roma people. The attitudes towards education predict the position of an individual in a social structure.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePostoje zaujímané ke vzdělávání kolínskými sociálně vyloučenými Romycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76276
dc.title.translatedAttitude of social excluded Roma in Kolín towards educationen_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
dc.identifier.aleph001174300
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmět bakalářské práce spadá do oblasti vzdělávání Romů. Vzdělávání Romů je považováno za klíčové v procesu jejich integrace do společnosti. Integrace Romů je ztížena především tam, kde u příslušníků tohoto etnika dochází k tzv. sociálnímu vyloučení, tj. omezení přístupu k sociálním, kulturním a ekonomickým zdrojů společnosti. Sociální vyloučení nepřináší rizika pro pouze jednotlivce a rodiny, jichž se dotýká, ale také pro celou společnost, neboť zvyšuje sociální napětí. Vzdělání je lékem na sociální vyloučení pouze v případě, kdy jej Romové začnou akceptovat jako hodnotu, ke které je správné se vztahovat. V opačném případě integrační strategie implementované do vzdělávání Romů nepřináší žádoucí efekt. Empirická část bakalářské práce proto prezentuje postoje ke vzdělávání, které byly zkoumány u cílové skupiny sociálně vyloučených Romů v bytovém domě v Zengrově v ulici v Kolíně. Tato lokalita je charakteristická vysokou koncentrací romského obyvatelstva. Postoje ke vzdělávání zásadním způsobem ovlivňují motivaci dosahovat úspěchu ve školském systému. Úspěch ve školském systému velkou měrou rozhoduje o pozici jedince v sociální struktuře společnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of the following thesis creates a part of Roma education area. Roma education is considered to be crucial in the frame of social integration processes. Integration of Roma is embarrassed by a phenomenon which is called social exclusion. Social exclusion is defined as a limited access to the social, cultural and economical sources in society. Social exclusion is a high risk factor for both the excluded individuals and families and society as a whole. Social exclusion escalates a social conflicts. Education is perceived being a remedy for a social exclusion if only Roma people accept the value of education as being valid. Otherwise the integration strategies implemented in education system do not produce any results. Empirical part of the bachelor degrese thesis presents the Roma attitudes towards education. The research informants were sorted out of social excluded inhabitants who live in Zengrova block of flats in Kolín. This area is characterized by a higher concentration of Roma people. The attitudes towards education predict the position of an individual in a social structure.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011743000106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV