dc.contributor.advisor | Kopecký, Martin | |
dc.creator | Šmakal, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T18:21:17Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T18:21:17Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/28051 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o vzájemném vztahu mezi společností a školou. Mapuje autory, kteří se k tomuto tématu vyjadřují a snaží se je uvádět do souvislostí. Rozhlíží se napříč spektrem názorů v otázce, zda reprodukuje sociální nerovnosti nebo naopak umožňuje jedinci emancipaci a posun v rámci společenských tříd. Nahlíží výhody i nevýhody sociálních institucí a pokouší se upozornit na některé zvláštní jevy, které souvisejí s institucí školy - v rovině obecné i v rovině konkrétní. Zde se věnuje situaci v Česku. V závěru se věnuje multikulturní výchově jako specifickému oboru, který vztah vzdělání, výchovy a společnosti reflektuje. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The work discusses the mutual relation of society and school. Maps authors, who comment this topic and puts them in the context. It looks through the whole spectrum of the answers on the question, if the school reproduces the social inequality or allows the individual to emancipate and move through the social classes. It views advantages and disadvantages of social institutions and tries to point some of the specific phenomenon that deal with the school institution - generally and also concretely. Here it watches the situation in Czech republic. At the end it deals with the multicultural education as a specific area that reflects the relation of education, training and society. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Škola jako nástroj moci a sociální kontroly | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-21 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 89096 | |
dc.title.translated | School as a device of power and social control | en_US |
dc.contributor.referee | Raisová, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 001373266 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce pojednává o vzájemném vztahu mezi společností a školou. Mapuje autory, kteří se k tomuto tématu vyjadřují a snaží se je uvádět do souvislostí. Rozhlíží se napříč spektrem názorů v otázce, zda reprodukuje sociální nerovnosti nebo naopak umožňuje jedinci emancipaci a posun v rámci společenských tříd. Nahlíží výhody i nevýhody sociálních institucí a pokouší se upozornit na některé zvláštní jevy, které souvisejí s institucí školy - v rovině obecné i v rovině konkrétní. Zde se věnuje situaci v Česku. V závěru se věnuje multikulturní výchově jako specifickému oboru, který vztah vzdělání, výchovy a společnosti reflektuje. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The work discusses the mutual relation of society and school. Maps authors, who comment this topic and puts them in the context. It looks through the whole spectrum of the answers on the question, if the school reproduces the social inequality or allows the individual to emancipate and move through the social classes. It views advantages and disadvantages of social institutions and tries to point some of the specific phenomenon that deal with the school institution - generally and also concretely. Here it watches the situation in Czech republic. At the end it deals with the multicultural education as a specific area that reflects the relation of education, training and society. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013732660106986 | |