Škola jako nástroj moci a sociální kontroly
School as a device of power and social control
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28051Identifikátory
SIS: 89096
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raisová, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Práce pojednává o vzájemném vztahu mezi společností a školou. Mapuje autory, kteří se k tomuto tématu vyjadřují a snaží se je uvádět do souvislostí. Rozhlíží se napříč spektrem názorů v otázce, zda reprodukuje sociální nerovnosti nebo naopak umožňuje jedinci emancipaci a posun v rámci společenských tříd. Nahlíží výhody i nevýhody sociálních institucí a pokouší se upozornit na některé zvláštní jevy, které souvisejí s institucí školy - v rovině obecné i v rovině konkrétní. Zde se věnuje situaci v Česku. V závěru se věnuje multikulturní výchově jako specifickému oboru, který vztah vzdělání, výchovy a společnosti reflektuje.
The work discusses the mutual relation of society and school. Maps authors, who comment this topic and puts them in the context. It looks through the whole spectrum of the answers on the question, if the school reproduces the social inequality or allows the individual to emancipate and move through the social classes. It views advantages and disadvantages of social institutions and tries to point some of the specific phenomenon that deal with the school institution - generally and also concretely. Here it watches the situation in Czech republic. At the end it deals with the multicultural education as a specific area that reflects the relation of education, training and society.