Firemní časopisy pro zaměstnance na příkladech časopisů České spořitelny a Komerční banky
Corporate magazines for employees on examples magazines of Česká spořitelna a Komerční banka
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26989Identifikátory
SIS: 87150
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čurda, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem této diplomové práce je snaha zachytit směr, vývoj a trendy firemních časopisů pro zaměstnance v období mezi lety 2000 až 2009. Pro analýzu těchto časopisů byly vybrány dva firemní časopisy pro zaměstnance dvou segmentově podobně orientovaných bank - České spořitelny a Komerční banky. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Základem této analýzy bylo rozdělit jednotlivá sdělení obsažená ve zkoumaných časopisech do osmi kategorií (proměnných), a to na kategorii Informace, Vzdělávání, CSR a sponzoring, Zaměstnanci, Manažeři, Zábava, Lifestyle a Ostatní. Smyslem analýzy bylo přiřadit všechna sdělení obsažená ve zkoumaných časopisech do jednotlivých kategorií tak, aby mohlo dojít k faktickému rozboru obsahů těchto titulů a k zachycení vývoje, směru a trendů firemních časopisů pro zaměstnance v období mezi lety 2000 až 2009. Na základě výsledků této analýzy pak došlo k zodpovězení na předem definované výzkumné otázky odkazujících k tématu analýzy. Součástí této diplomové práce je také širší teoretický rámec, který se vztahuje k tématu firemních časopisů pro zaměstnance, jakým je teorie interní komunikace ve firmě či korporaci anebo historie firemních časopisů pro zaměstnance u nás, a to od samotných počátků až po současnost.
The diploma thesis deals with direction, progress and trends of corporate magazines for employees between 2000 and 2009 on examples two corporate magazines for employees of two similarly orientated banks - Česká spořitelna and Komerční banka. As a research method was chosen the content analysis. The base of analysis was to divide particular messages to eight categories. There were defined these categories: Information, Education, CSR and sponsoring, Employees, Managers, Entertainment, Lifestyle and Others. The sense of analysis was classify particular messages to eight categories in order to there was the possibility to notice the progress, direction and trends of corporate magazines for employees between 2000 and 2009. On the basis the results of analysis there were put the answers on previously defined research questions referring to theme of analysis. In diploma thesis there is also broader theoretical framework referring to the theme of corporate magazines for employees as an internal communication or the history of corporate magazines for employees in the Czech Republic from history till present.