Vstup dítěte do školy z hlediska školní připravenosti v kontextu vnitřní reformy
The Entry of Children to School with a View to Readiness in the Context of Internal Reform
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2690Identifikátory
SIS: 20585
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce se věnuje problematice školní připravenosti a adaptace dětí na školní prostředí v kontextu současné vnitřní reformy školy. Teoretická část uvádí utváření klíčových kompetencí, proměny primárního vzdělávání a specifika práce s dítětem v počátcích školní docházky. Dále popisuje inovativní přístupy v řešení problematiky školní připravenosti a adaptace na školní prostředí. Část praktická analyzuje ve třech případových studiích kompetence škol z hlediska individualizace a vnitřní diferenciace. Na základě dotazníků a rozhovorů předkládá názory a zkušenosti učitelů se začleňováním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: školní připravenost, individualizace, vnitřní reforma školy, klíčové kompetence, inovativní přístup ke vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The dissertation deals with the problem of school readiness and school environment adaptation in the context of the primary education internal reform. Theoretical part describes formation of key competences, primary education transformation and education strategy concerning specifics of the work with the child entering primary school. It also describes the innovative approaches in solution to school readiness and school adaptation environment. Practical research analyses in three case studies school competences in the individualization and internal differentiation's point of view. It presents, based on the questionnaires and interviews, teachers' opinions and experience with inclusion of children with special educational needs. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)