dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Dudová, Stanislava | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T09:44:58Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T09:44:58Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2682 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o situaci předškolního dítěte ohroženého ve vlastní rodině a o kompetencích učitele, takovému dítěti pomoci. V teoretické části diplomové práce je popsána historie syndromu CAN, jeho projevy u dnešních dětí a jeho příčiny v rodinách s poruchami. Pojednává také o možných krocích učitelky ve prospěch dítěte. Empirická část je založena na zjišťování povědomí učitele o projevech akutního a dlouhodobého ohrožení dítěte a o možnostech řešení takové situace. Cílem diplomové práce je ukázat na potřebu podpory sociálně vnímavého učitele jako nenahraditelné osobnosti, která by byla přínosem v interdisciplinárním systému pomoci ohroženému dítěti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis treats situation of a pre-school child endangered by its own family and possibilities of the teacher to help such a child. The theoretical part includes history of CAN syndrom, describes how the CAN syndrom affects children nowadays and what is its cause in defective families. Additionally, the thesis deals with possible measures which can be taken by the teacher in favour of the child. The practical part, which is based on own research, tries to discover the teacher's awareness of acute and long- term exposure of the child to the danger and possible solution to such situation. The main objective of the thesis is to show a need of the teacher perceived as an irreplaceable personality, which would contribute to the interdisciplinary system supporting the endangered child. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Reakce učitele na situaci ohroženého dítěte | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-20 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20447 | |
dc.title.translated | The Reaction of a Teacher to the Situation of a Child in Danger | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000395642 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o situaci předškolního dítěte ohroženého ve vlastní rodině a o kompetencích učitele, takovému dítěti pomoci. V teoretické části diplomové práce je popsána historie syndromu CAN, jeho projevy u dnešních dětí a jeho příčiny v rodinách s poruchami. Pojednává také o možných krocích učitelky ve prospěch dítěte. Empirická část je založena na zjišťování povědomí učitele o projevech akutního a dlouhodobého ohrožení dítěte a o možnostech řešení takové situace. Cílem diplomové práce je ukázat na potřebu podpory sociálně vnímavého učitele jako nenahraditelné osobnosti, která by byla přínosem v interdisciplinárním systému pomoci ohroženému dítěti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis treats situation of a pre-school child endangered by its own family and possibilities of the teacher to help such a child. The theoretical part includes history of CAN syndrom, describes how the CAN syndrom affects children nowadays and what is its cause in defective families. Additionally, the thesis deals with possible measures which can be taken by the teacher in favour of the child. The practical part, which is based on own research, tries to discover the teacher's awareness of acute and long- term exposure of the child to the danger and possible solution to such situation. The main objective of the thesis is to show a need of the teacher perceived as an irreplaceable personality, which would contribute to the interdisciplinary system supporting the endangered child. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990003956420106986 | |