Drawing on experience in teaching grammar gained in French primary and secondary schools
Využití zkušeností z výuky mluvnice získané ve francouzských základních a středních školách
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2654Identifikátory
SIS: 20335
Katalog UK: 990005193490106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19359]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančovičová, Ivana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
26. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Těžištěm této diplomové práce je uvést aktivity obohacující autorčinu výuku dospělých, a to od úrovně začátečníků až po středně pokročilé. Práce pojednává o cílech procvičování gramatiky a uplatňování teorie v praxi. Nastiňuje kritéria nezbytná pro účelné využití gramatických cvičení a navrhuje jejich třídění. Získané teoretické podklady umožňují proniknout do problémů francouzských studentů, pozorovaných při výuce cizího jazyka v rámci diplomantčiny účasti na projektu Comenius ve Francii (2003/04). Rovněž jsou zohledněny předpokládané reakce českých studentů na dané gramatické jevy. Posléze jsou navržena cvičení, která řeší daný gramatický jev a jež jsou vhodná pro vlastní praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis attempts to design activities enriching the author's teaching practice when working with adult learners from elementary to intermediate level. It studies grammar practice in theory and defines its objective. It identifies the criteria contributing to successful grammar practice and offers a classification o f grammar practice activities. The background theory provides guidelines for assessing French learners' problems observed when participating in Comenius project in France. Czech learners' reactions to the given grammatical features are anticipated. Activities suitable for author's own teaching practice attempting to solve the problem are suggested. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)