Romantické postavy v díle Victora Huga
Romantic Characters in the Work of Victor Hugo
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26273Identifikátory
SIS: 77390
Kolekce
- Kvalifikační práce [19124]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ébert-Zeminová, Catherine
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
18. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Přestože je Victor Hugo považován za čelního představitele romantismu, nalezneme v jeho díle i mnoho realistických prvků. Vysvětlili jsme, že realismus není opozicí k romantismu, ale že se oba proudy vzájemně prostupují, že romantismus je východiskem realismu. V námi studovaných románech nalezneme řadu společných tematických prvků, a to jak romantických, tak realistických. Autorův přístup k nim ale není nikdy jednoznačný. Romantický motiv masky je doveden ad absurdum, vězení, pro některé romantiky prostředí plné tajemna a příjemného mrazení, vykresluje Hugo hrozivě realisticky, naopak pro realistické téma sociálních problémů staví Hugo do popředí zcela romantického hrdinu. O žádné z Hugových próz nemůžeme jednoznačně říci, že je realistická nebo romantická. Ve všech najdeme vedle sebe prvky a motivy obou směrů, vzájemně se prolínají a doplňují, jeden vychází z druhého. Paul Bénichou charakterizoval tuto syntézu jako "harmonii mezi reálnem a ideálnem, smyslem a duchem, přirozeným a možným".
Although Victor Hugo is considered the leader of romanticism, His work can be found in many realistic elements. We explained that realism no opposition to romanticism, but that the two mutually permeate streams that Romanticism is the basis of realism. In the novels we studied we find a number of common thematic elements, both romantic and realistic. The author's access to them but not never clear. Romantic motif of the mask is the extreme, imprisonment, for some romance, full of mystery and environment-friendly refrigeration, portrays Hugh realistically menacing, while the realistic theme builds social problems Hugo to the fore quite romantic hero. About any of Hugh's prose can not unequivocally say that it is realistic or romantic. In all we find side by side elements and motifs of the two directions intertwined and mutually complementary, one based on the other. Paul Bénichou characterized as a synthesis of the "harmony between the real and ideal, the sense and spirit, and potential natural"