Zobrazit minimální záznam

Influence of short-term memory on achievement of pupils in special schools
dc.contributor.advisorKloboučková, Jaroslava
dc.creatorPodrazilová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-20T07:56:10Z
dc.date.available2017-04-20T07:56:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25402
dc.description.abstracta klíčová slova diplomové práce Klíčová slova: paměť - krátkodobá paměť, motivace, učení pedagogika - speciální pedagogika hra - didaktická hra- matematika - geometrické pexeso - aritmetika v prostředí krokování - krokovací rovnice Anotace Cílem mé práce je zabývat se vlivem motivace na krátkodobou paměť a v důsledku toho na paměť dlouhodobou při výuce matematiky v 2. a 3. třídě v základní škole praktické a speciální. Budu se zabývat vlivem didaktických her na krátkodobou paměť a ovlivnění výkonu dětí mladšího školního věku. Při práci použiji didaktické hry a různá cvičení krátkodobé paměti zaměřené na matematickou oblast. Vliv na paměť dlouhodobou budu ověřovat s použitím připravených pracovních listů. Při vlastní práci zařadím dvě didaktická prostředí, první geometrické - pexeso, druhé aritmetické - prostředí krokování. Během provádění experimentů se pokusím o vytvoření specializovaných her a cvičení pro žáky 1. stupně základní školy praktické a speciální s metodikou. Hry a pracovní listy bude možné použít nejen na základní škole praktické a speciální, pro které budou připraveny, ale i na běžných základních školách.cs_CZ
dc.description.abstracta klíčová slova diplomové práce v anglickém jazyce Key words: Memory - short - term memory - learning Pedagogy - special pedagogy Game - didactic game - mathematic - geometrical pexeso - arithmetic environment of stepping Annotation My master thesis is focused on the analysis of influence of motivation on short-term memory and in consequence on long-term memory in education of mathematics in second and third class of practical and special elementary schools. I have considered the influence of didactic games on short term-memory and affecting minor school age children's output. During my work I have used didactic games and different short-term memory exercises, focused on mathematical area. I have verified the influence on long-term memory through prepared work sheets. During the experiment I have used two didactic settings, the first one geometric - pexeso, the second one arithmetic environment of stepping. During experiments I have developed specialised games and exercises for pupils of practical and special elementary schools and articulated its methods. Games and work sheets will be possible to use not only on practical and special elementary schools, which they are made for, but also on common elementary schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVliv krátkodobé paměti na úspěšnost žáků na speciální školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-20
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87541
dc.title.translatedInfluence of short-term memory on achievement of pupils in special schoolsen_US
dc.contributor.refereeJirotková, Darina
dc.identifier.aleph001364641
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csa klíčová slova diplomové práce Klíčová slova: paměť - krátkodobá paměť, motivace, učení pedagogika - speciální pedagogika hra - didaktická hra- matematika - geometrické pexeso - aritmetika v prostředí krokování - krokovací rovnice Anotace Cílem mé práce je zabývat se vlivem motivace na krátkodobou paměť a v důsledku toho na paměť dlouhodobou při výuce matematiky v 2. a 3. třídě v základní škole praktické a speciální. Budu se zabývat vlivem didaktických her na krátkodobou paměť a ovlivnění výkonu dětí mladšího školního věku. Při práci použiji didaktické hry a různá cvičení krátkodobé paměti zaměřené na matematickou oblast. Vliv na paměť dlouhodobou budu ověřovat s použitím připravených pracovních listů. Při vlastní práci zařadím dvě didaktická prostředí, první geometrické - pexeso, druhé aritmetické - prostředí krokování. Během provádění experimentů se pokusím o vytvoření specializovaných her a cvičení pro žáky 1. stupně základní školy praktické a speciální s metodikou. Hry a pracovní listy bude možné použít nejen na základní škole praktické a speciální, pro které budou připraveny, ale i na běžných základních školách.cs_CZ
uk.abstract.ena klíčová slova diplomové práce v anglickém jazyce Key words: Memory - short - term memory - learning Pedagogy - special pedagogy Game - didactic game - mathematic - geometrical pexeso - arithmetic environment of stepping Annotation My master thesis is focused on the analysis of influence of motivation on short-term memory and in consequence on long-term memory in education of mathematics in second and third class of practical and special elementary schools. I have considered the influence of didactic games on short term-memory and affecting minor school age children's output. During my work I have used didactic games and different short-term memory exercises, focused on mathematical area. I have verified the influence on long-term memory through prepared work sheets. During the experiment I have used two didactic settings, the first one geometric - pexeso, the second one arithmetic environment of stepping. During experiments I have developed specialised games and exercises for pupils of practical and special elementary schools and articulated its methods. Games and work sheets will be possible to use not only on practical and special elementary schools, which they are made for, but also on common elementary schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013646410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV