Zobrazit minimální záznam

Comparing leadership in boy's, girl's, and mixed groups
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorSvobodová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-19T21:07:41Z
dc.date.available2017-04-19T21:07:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23516
dc.description.abstractZa účelem zmapování a porovnání způsobů vedení smíšených, dívčích a chlapeckých skupin byl proveden výzkum týkající se dětí v mladším školním věku, jejich trenérů a trenérky. Byla pozorována smíšená, dívčí a chlapecká basketbalová skupina. Dále byly provedeny rozhovory s trenérkou a trenéry těchto skupin zaměřené na problematiku vedení dětských sportovních skupin. Výsledky výzkumu ukazují, že rozdíly ve vedení dětských sportovních skupin nejsou výrazné z hlediska struktury sportovní přípravy. Rozdíly ve vedení dětských sportovních skupin vycházejí z názorů trenérů a trenérky na to, jakou roli by měl hrát sport v životě dětí v mladším školním věku. Jako diferencující se jeví rozdílné ambice trenérů a trenérky a cíle, kterých by chtěli v práci se svojí skupinou dosáhnout. Na základě představ o rozdílech ve vlastnostech a schopnostech dívek a chlapců a na základě představ o jejich rozdílné motivaci ke sportu se formují rozdílná očekávání trenérů a trenérky od dívek a od chlapců, která mohou výrazně ovlivnit způsob jejich vedení a podpory. Práce s dětmi v rámci smíšené skupiny je ovlivněna tím, že smíšená skupina nemá na rozdíl od skupiny dívčí a chlapecké před sebou herní perspektivu v rámci basketbalových soutěží.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this work was to map and to compare the way of leadership of girls, boys and mixed groups. One girl, one boy and one mixed basketball teams were studied. The interview with trainers of these teams were carried out and focused on the problems connected with the leadership of child sports teams. The results of the conducted research show that the differences in the leadership of child sports teams are not important from the point of view of the training structure. The observed differences can be assigned to the different attitude of the trainers to the role of sport in the life of the school-age children. The trainer's ambitions and aims are also the differing influences. The trainer expectations can also influence the way of leadership and support. These expectations are based on ideas of different qualities and abilities of girls and boys and also on the idea of their different motivation to sport. The work with children in the mixed group can be influenced by the fact, that such mixed group has no prospect from the point of view of basketball competitions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePorovnání způsobů vedení smíšených, dívčích a chlapeckých skupincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67176
dc.title.translatedComparing leadership in boy's, girl's, and mixed groupsen_US
dc.contributor.refereeValentová, Lidmila
dc.identifier.aleph001182505
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZa účelem zmapování a porovnání způsobů vedení smíšených, dívčích a chlapeckých skupin byl proveden výzkum týkající se dětí v mladším školním věku, jejich trenérů a trenérky. Byla pozorována smíšená, dívčí a chlapecká basketbalová skupina. Dále byly provedeny rozhovory s trenérkou a trenéry těchto skupin zaměřené na problematiku vedení dětských sportovních skupin. Výsledky výzkumu ukazují, že rozdíly ve vedení dětských sportovních skupin nejsou výrazné z hlediska struktury sportovní přípravy. Rozdíly ve vedení dětských sportovních skupin vycházejí z názorů trenérů a trenérky na to, jakou roli by měl hrát sport v životě dětí v mladším školním věku. Jako diferencující se jeví rozdílné ambice trenérů a trenérky a cíle, kterých by chtěli v práci se svojí skupinou dosáhnout. Na základě představ o rozdílech ve vlastnostech a schopnostech dívek a chlapců a na základě představ o jejich rozdílné motivaci ke sportu se formují rozdílná očekávání trenérů a trenérky od dívek a od chlapců, která mohou výrazně ovlivnit způsob jejich vedení a podpory. Práce s dětmi v rámci smíšené skupiny je ovlivněna tím, že smíšená skupina nemá na rozdíl od skupiny dívčí a chlapecké před sebou herní perspektivu v rámci basketbalových soutěží.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this work was to map and to compare the way of leadership of girls, boys and mixed groups. One girl, one boy and one mixed basketball teams were studied. The interview with trainers of these teams were carried out and focused on the problems connected with the leadership of child sports teams. The results of the conducted research show that the differences in the leadership of child sports teams are not important from the point of view of the training structure. The observed differences can be assigned to the different attitude of the trainers to the role of sport in the life of the school-age children. The trainer's ambitions and aims are also the differing influences. The trainer expectations can also influence the way of leadership and support. These expectations are based on ideas of different qualities and abilities of girls and boys and also on the idea of their different motivation to sport. The work with children in the mixed group can be influenced by the fact, that such mixed group has no prospect from the point of view of basketball competitions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011825050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV