dc.contributor.advisor | Kepartová, Jana | |
dc.creator | Borská, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T20:08:44Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T20:08:44Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/23293 | |
dc.description.abstract | Od mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Od mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchova chlapců ve Spartě. Obraz agoge v athénské historiografii v kontextu spartsko-athénského soupeření. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-22 | |
dc.description.department | Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81807 | |
dc.title.translated | Education of boys in Ancient Sparta. Agoge in the athenien bibliography in the context of Sparto-Athenien rivalry | en_US |
dc.contributor.referee | Skopek, Robert | |
dc.identifier.aleph | 001182472 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - History | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Od mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Od mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011824720106986 | |