dc.contributor.advisor | Chalupský, Petr | |
dc.creator | Vinduška, Josef | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T17:57:11Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T17:57:11Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22829 | |
dc.description.abstract | Tato práce nabízí čtyři pohledy na román Never Let Me Go (2006) od Kazua Ishigura s využitím (a propojením) literárně-kritických přístupů nové kritiky, recepční estetiky, psychoanalýzy, strukturalismu a dekonstrukce. Román je postupně uchopen jako: (ne)pokračování autorových předešlých témat, sci-fi dystopie, komedie a metafora lidského žití. Rozebráním románu z různých perspektiv se pokusíme zjistit, zda změna úhlu pohledu dá vzniknout novým významům, či zdaje celkový smysl románu nezávislý na způsobech čtení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis presents four perceptions of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go (2006) using (and synthesizing) the critical approaches of New Criticism, Reader-Response Criticism, Psychoanalytic Criticism, Structuralism and Deconstruction. The novel is read respectively as a (dis)continuation of the author's previous themes, a science-fictional dystopia, a comedy, and a metaphor for human condition. The main aim is to discuss aspects of each reading and to determine whether the meaning of the novel changes with different perceptions, or whether the meaning is independent of the critic's methods and perspectives. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Points of Perception: Possible Readings of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-05 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 65584 | |
dc.title.translated | Literární diverzita - možná čtení románu Kazna Ishigura Never Let Me Go | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Ženíšek, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001197946 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacích | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects) | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacích | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects) | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce nabízí čtyři pohledy na román Never Let Me Go (2006) od Kazua Ishigura s využitím (a propojením) literárně-kritických přístupů nové kritiky, recepční estetiky, psychoanalýzy, strukturalismu a dekonstrukce. Román je postupně uchopen jako: (ne)pokračování autorových předešlých témat, sci-fi dystopie, komedie a metafora lidského žití. Rozebráním románu z různých perspektiv se pokusíme zjistit, zda změna úhlu pohledu dá vzniknout novým významům, či zdaje celkový smysl románu nezávislý na způsobech čtení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis presents four perceptions of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go (2006) using (and synthesizing) the critical approaches of New Criticism, Reader-Response Criticism, Psychoanalytic Criticism, Structuralism and Deconstruction. The novel is read respectively as a (dis)continuation of the author's previous themes, a science-fictional dystopia, a comedy, and a metaphor for human condition. The main aim is to discuss aspects of each reading and to determine whether the meaning of the novel changes with different perceptions, or whether the meaning is independent of the critic's methods and perspectives. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011979460106986 | |