Zobrazit minimální záznam

Genderové stereotypy v učebnicích angličtiny pro víceletá gymnázia a střední školy
dc.contributor.advisorChalupský, Petr
dc.creatorSvobodová, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-19T17:56:56Z
dc.date.available2017-04-19T17:56:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22828
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá výskytem genderových stereotypů v učebnicích anglického jazyka pro gymnázia a střední školy. Její teoretická část nabízí čtenáři náhled do problematiky genderu tím, že definuje jeho základní pojmy a popisuje jednotlivé oblasti, ve kterých se vyskytují genderové stereotypy. V praktické části autorka analyzuje tři různé učebnice anglického jazyka z hlediska výskytu výše zmiňovaných stereotypů. Výzkum mezi třemi skupinami studentů pracujících s vybranými učebnicemi zprostředkovává jejich pohled na problematiku genderových stereotypů a doplňuje autorčiny analýzy jednotlivých učebnic. Spolu se skupinami studentů se autorka snaží navrhnout zlepšení obsahu učebnic tak, aby se vyhýbaly genderovým stereotypům. Na závěr jsou všechny tři učebnice srovnány a je posouzeno, zda učí studenty genderové tolerantním postojům a jsou tudíž vhodné či nevhodné pro účely výuky.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the occurrence of gender stereotypes in English language coursebooks for grammar and secondary schools. Its theoretical part offers the reader an insight into the issues of gender by defining its basic terms and by describing the individual areas of gender stereotyping. In the practical part the author analyses three different English language textbooks in terms of the occurrence of the aforementioned stereotypes. A survey conducted among three groups of students working with the textbooks investigates their views of gender stereotyping and supports the author's analyses. Both the author and the students try to suggest improvements of the individual textbook contents in order to avoid any gender stereotypes. In the conclusion, all three textbooks are compared and evaluated with special focus on whether they teach the students gender tolerant attitudes and are therefore appropriate or inappropriate for the purpose of education.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleGendr stereotypes in english language course books for grammar and secondary schoolsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-24
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70962
dc.title.translatedGenderové stereotypy v učebnicích angličtiny pro víceletá gymnázia a střední školycs_CZ
dc.contributor.refereeHiggins, Bernadette
dc.identifier.aleph001197819
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá výskytem genderových stereotypů v učebnicích anglického jazyka pro gymnázia a střední školy. Její teoretická část nabízí čtenáři náhled do problematiky genderu tím, že definuje jeho základní pojmy a popisuje jednotlivé oblasti, ve kterých se vyskytují genderové stereotypy. V praktické části autorka analyzuje tři různé učebnice anglického jazyka z hlediska výskytu výše zmiňovaných stereotypů. Výzkum mezi třemi skupinami studentů pracujících s vybranými učebnicemi zprostředkovává jejich pohled na problematiku genderových stereotypů a doplňuje autorčiny analýzy jednotlivých učebnic. Spolu se skupinami studentů se autorka snaží navrhnout zlepšení obsahu učebnic tak, aby se vyhýbaly genderovým stereotypům. Na závěr jsou všechny tři učebnice srovnány a je posouzeno, zda učí studenty genderové tolerantním postojům a jsou tudíž vhodné či nevhodné pro účely výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the occurrence of gender stereotypes in English language coursebooks for grammar and secondary schools. Its theoretical part offers the reader an insight into the issues of gender by defining its basic terms and by describing the individual areas of gender stereotyping. In the practical part the author analyses three different English language textbooks in terms of the occurrence of the aforementioned stereotypes. A survey conducted among three groups of students working with the textbooks investigates their views of gender stereotyping and supports the author's analyses. Both the author and the students try to suggest improvements of the individual textbook contents in order to avoid any gender stereotypes. In the conclusion, all three textbooks are compared and evaluated with special focus on whether they teach the students gender tolerant attitudes and are therefore appropriate or inappropriate for the purpose of education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990011978190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV