Zobrazit minimální záznam

Aspects of implicit and explicit racial attitudes (on the example of the attitudes of the Czechs toward the Romanies)
dc.contributor.advisorHnilica, Karel
dc.creatorRadová, Lia
dc.date.accessioned2017-04-19T16:38:18Z
dc.date.available2017-04-19T16:38:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22557
dc.description.abstractPráce se zabývá rasovými postoji a jejich studiem. Teoretická část poukazuje na rozmanitost v chápání pojmu postoj a jeho složek. Především se zaměřuje na rozlišení kategorie implicitní a explicitní postoje. Problematiku implicitních postojů pak rozpracovává podrobněji, včetně teorie v pozadí. V souvislosti stím práce představuje některé metody měření postojů, především implicitní metodu skrytého měření postojů založenou na primingu. Snaha proniknout do co nejvíce pravdivého obrazu postojů je představena na příkladu vztahu Čechů k Romům. Praktická část této práce obsahuje jak implicitní, tak explicitní měření postojů Čechů vůči Romům měřených u 46 studentů humanitních VŠ. Kromě výsledků jednotlivých metod jsou velmi zajímavé i jejich vzájemné souvislosti, které prokázaly, že problematika rasových předsudků rozhodně není snadno a jednoznačně řešitelná.cs_CZ
dc.description.abstractThis text is concerned with racial attitudes and their studies. The theoretical part points at variety in understanding of the term of "attitude" and its elements. Above all it is focused on distinction of categories of implicit and explicit attitudes. The issue of implicit attitudes is elaborated more in details, including the background theory. In connection with that the thesis presents some methods of measurement of attitudes, mainly the implicit technique of unobtrusive measure of racial attitudes based on priming procedures. This method successfully eliminates the possibility to modify the respondents' attitudes in accordance with the social desirability. Techniques of implicit measures provide estimates of individuals' attitudes without necessity to ask them directly for such information. They assess attitudes unaffected by conscious control. The underlying mechanism is that the respondent has in memory evaluative (positive or negative) connotation towards attitude object. This evaluative connotation is an implicit attitude. It is automatically activated by the encounter of this attitude object. Evaluative connotation does not have to be conscious. In terms of testing procedure this connotation facilitates or inhibits the answer. Implicit attitudes, their findings and coherency with explicit...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika implicitních a explicitních rasových postojů (na příkladu postojů Čechů k Romům)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-15
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76117
dc.title.translatedAspects of implicit and explicit racial attitudes (on the example of the attitudes of the Czechs toward the Romanies)en_US
dc.contributor.refereePavelková, Isabella
dc.identifier.aleph001182415
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá rasovými postoji a jejich studiem. Teoretická část poukazuje na rozmanitost v chápání pojmu postoj a jeho složek. Především se zaměřuje na rozlišení kategorie implicitní a explicitní postoje. Problematiku implicitních postojů pak rozpracovává podrobněji, včetně teorie v pozadí. V souvislosti stím práce představuje některé metody měření postojů, především implicitní metodu skrytého měření postojů založenou na primingu. Snaha proniknout do co nejvíce pravdivého obrazu postojů je představena na příkladu vztahu Čechů k Romům. Praktická část této práce obsahuje jak implicitní, tak explicitní měření postojů Čechů vůči Romům měřených u 46 studentů humanitních VŠ. Kromě výsledků jednotlivých metod jsou velmi zajímavé i jejich vzájemné souvislosti, které prokázaly, že problematika rasových předsudků rozhodně není snadno a jednoznačně řešitelná.cs_CZ
uk.abstract.enThis text is concerned with racial attitudes and their studies. The theoretical part points at variety in understanding of the term of "attitude" and its elements. Above all it is focused on distinction of categories of implicit and explicit attitudes. The issue of implicit attitudes is elaborated more in details, including the background theory. In connection with that the thesis presents some methods of measurement of attitudes, mainly the implicit technique of unobtrusive measure of racial attitudes based on priming procedures. This method successfully eliminates the possibility to modify the respondents' attitudes in accordance with the social desirability. Techniques of implicit measures provide estimates of individuals' attitudes without necessity to ask them directly for such information. They assess attitudes unaffected by conscious control. The underlying mechanism is that the respondent has in memory evaluative (positive or negative) connotation towards attitude object. This evaluative connotation is an implicit attitude. It is automatically activated by the encounter of this attitude object. Evaluative connotation does not have to be conscious. In terms of testing procedure this connotation facilitates or inhibits the answer. Implicit attitudes, their findings and coherency with explicit...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011824150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV