Zobrazit minimální záznam

Possibilities of logopedic intersention in geriatric medical institution
dc.contributor.advisorHousarová, Blanka
dc.creatorBaborová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-19T15:10:46Z
dc.date.available2017-04-19T15:10:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22282
dc.description.abstractTématem diplomové práce je problematika osob po cévních mozkových příhodách a jejich následná rehabilitace. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmu stáří z hlediska fyziologie a psychologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je pojetí komplexní péče o osoby po cévních mozkových příhodách. Na základě prostudovaných teoretických textu se tato část zaměřuje na nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u osob s neurologickým onemocněním, především na afázie, dysartrie. dysfagie a kognitivně komunikační poruchy. Praktickou část jsem zaměřila na kazuistiky dvou pacientů Geriatrického a rehabilitačního centra v Kladně, kde jsem sledovala jejich tříměsíční pobyt. Největší pozornost jsem věnovala především logopedické terapii, ale zaměřila jsem se i na další poskytovanou péči. Tato část také obsahuje hodnocení rozsahu, dostupnosti a úrovně poskytované logopedické intervence. Výsledkem práce je zhodnocení logopedické, ergoterapeutické a fyzioterapeutické činnosti v rehabilitačním zařízení. Informace by měly přispět k zamyšlení nad potřebou kvalitní a komplexní péče pro osoby po cévních mozkových příhodách.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the thesis deals with the issue of the people after cerebrovascular events and their subsequent rehabilitation. Introduction of the theoretical part is devoted to the definition of age in terms of physiology and psychology. The starting point for a theoretical treatment of the subject is the concept of comprehensive care for people after cerebrovascular events. On the basis of theoretical texts, this part focuses on the most common types of communication disorders in people with neurological disease, especially on aphasia, dysarthria, dysphagia, and cognitive communication disorders. I focused the practical part on the case histories of two patiens at Geriatric and rehabilitation center in Kladno, where I had watched their three-month stay. I gave the greatest attention primarily on speech therapy, but I also focused on other provided care. This section also includes a rating scale of the availability and level of speech intervention. The results of this work is evaluation of speech therapy, physiotherapy and ergotherapeutic activities in a rehabilitation facility. The information should help to consider the need for high quality and comprehensive care for people after cerebrovascular events.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti logopedické intervence ve zdravotnickém zařízení s geriatrickým režimemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88159
dc.title.translatedPossibilities of logopedic intersention in geriatric medical institutionen_US
dc.contributor.refereeVondrášková, Dana
dc.identifier.aleph001568321
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je problematika osob po cévních mozkových příhodách a jejich následná rehabilitace. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmu stáří z hlediska fyziologie a psychologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je pojetí komplexní péče o osoby po cévních mozkových příhodách. Na základě prostudovaných teoretických textu se tato část zaměřuje na nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u osob s neurologickým onemocněním, především na afázie, dysartrie. dysfagie a kognitivně komunikační poruchy. Praktickou část jsem zaměřila na kazuistiky dvou pacientů Geriatrického a rehabilitačního centra v Kladně, kde jsem sledovala jejich tříměsíční pobyt. Největší pozornost jsem věnovala především logopedické terapii, ale zaměřila jsem se i na další poskytovanou péči. Tato část také obsahuje hodnocení rozsahu, dostupnosti a úrovně poskytované logopedické intervence. Výsledkem práce je zhodnocení logopedické, ergoterapeutické a fyzioterapeutické činnosti v rehabilitačním zařízení. Informace by měly přispět k zamyšlení nad potřebou kvalitní a komplexní péče pro osoby po cévních mozkových příhodách.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis deals with the issue of the people after cerebrovascular events and their subsequent rehabilitation. Introduction of the theoretical part is devoted to the definition of age in terms of physiology and psychology. The starting point for a theoretical treatment of the subject is the concept of comprehensive care for people after cerebrovascular events. On the basis of theoretical texts, this part focuses on the most common types of communication disorders in people with neurological disease, especially on aphasia, dysarthria, dysphagia, and cognitive communication disorders. I focused the practical part on the case histories of two patiens at Geriatric and rehabilitation center in Kladno, where I had watched their three-month stay. I gave the greatest attention primarily on speech therapy, but I also focused on other provided care. This section also includes a rating scale of the availability and level of speech intervention. The results of this work is evaluation of speech therapy, physiotherapy and ergotherapeutic activities in a rehabilitation facility. The information should help to consider the need for high quality and comprehensive care for people after cerebrovascular events.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015683210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV