dc.contributor.advisor | Housarová, Blanka | |
dc.creator | Baborová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T15:10:46Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T15:10:46Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22282 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je problematika osob po cévních mozkových příhodách a jejich následná rehabilitace. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmu stáří z hlediska fyziologie a psychologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je pojetí komplexní péče o osoby po cévních mozkových příhodách. Na základě prostudovaných teoretických textu se tato část zaměřuje na nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u osob s neurologickým onemocněním, především na afázie, dysartrie. dysfagie a kognitivně komunikační poruchy. Praktickou část jsem zaměřila na kazuistiky dvou pacientů Geriatrického a rehabilitačního centra v Kladně, kde jsem sledovala jejich tříměsíční pobyt. Největší pozornost jsem věnovala především logopedické terapii, ale zaměřila jsem se i na další poskytovanou péči. Tato část také obsahuje hodnocení rozsahu, dostupnosti a úrovně poskytované logopedické intervence. Výsledkem práce je zhodnocení logopedické, ergoterapeutické a fyzioterapeutické činnosti v rehabilitačním zařízení. Informace by měly přispět k zamyšlení nad potřebou kvalitní a komplexní péče pro osoby po cévních mozkových příhodách. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of the thesis deals with the issue of the people after cerebrovascular events and their subsequent rehabilitation. Introduction of the theoretical part is devoted to the definition of age in terms of physiology and psychology. The starting point for a theoretical treatment of the subject is the concept of comprehensive care for people after cerebrovascular events. On the basis of theoretical texts, this part focuses on the most common types of communication disorders in people with neurological disease, especially on aphasia, dysarthria, dysphagia, and cognitive communication disorders. I focused the practical part on the case histories of two patiens at Geriatric and rehabilitation center in Kladno, where I had watched their three-month stay. I gave the greatest attention primarily on speech therapy, but I also focused on other provided care. This section also includes a rating scale of the availability and level of speech intervention. The results of this work is evaluation of speech therapy, physiotherapy and ergotherapeutic activities in a rehabilitation facility. The information should help to consider the need for high quality and comprehensive care for people after cerebrovascular events. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti logopedické intervence ve zdravotnickém zařízení s geriatrickým režimem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-02 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 88159 | |
dc.title.translated | Possibilities of logopedic intersention in geriatric medical institution | en_US |
dc.contributor.referee | Vondrášková, Dana | |
dc.identifier.aleph | 001568321 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je problematika osob po cévních mozkových příhodách a jejich následná rehabilitace. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmu stáří z hlediska fyziologie a psychologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je pojetí komplexní péče o osoby po cévních mozkových příhodách. Na základě prostudovaných teoretických textu se tato část zaměřuje na nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u osob s neurologickým onemocněním, především na afázie, dysartrie. dysfagie a kognitivně komunikační poruchy. Praktickou část jsem zaměřila na kazuistiky dvou pacientů Geriatrického a rehabilitačního centra v Kladně, kde jsem sledovala jejich tříměsíční pobyt. Největší pozornost jsem věnovala především logopedické terapii, ale zaměřila jsem se i na další poskytovanou péči. Tato část také obsahuje hodnocení rozsahu, dostupnosti a úrovně poskytované logopedické intervence. Výsledkem práce je zhodnocení logopedické, ergoterapeutické a fyzioterapeutické činnosti v rehabilitačním zařízení. Informace by měly přispět k zamyšlení nad potřebou kvalitní a komplexní péče pro osoby po cévních mozkových příhodách. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of the thesis deals with the issue of the people after cerebrovascular events and their subsequent rehabilitation. Introduction of the theoretical part is devoted to the definition of age in terms of physiology and psychology. The starting point for a theoretical treatment of the subject is the concept of comprehensive care for people after cerebrovascular events. On the basis of theoretical texts, this part focuses on the most common types of communication disorders in people with neurological disease, especially on aphasia, dysarthria, dysphagia, and cognitive communication disorders. I focused the practical part on the case histories of two patiens at Geriatric and rehabilitation center in Kladno, where I had watched their three-month stay. I gave the greatest attention primarily on speech therapy, but I also focused on other provided care. This section also includes a rating scale of the availability and level of speech intervention. The results of this work is evaluation of speech therapy, physiotherapy and ergotherapeutic activities in a rehabilitation facility. The information should help to consider the need for high quality and comprehensive care for people after cerebrovascular events. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015683210106986 | |