Show simple item record

Developing communication in children with Cochlear implants
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorVeverová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-19T15:08:32Z
dc.date.available2017-04-19T15:08:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22274
dc.description.abstractDiplomová práce ve své teoretické části popisuje problematiku sluchového postižení, uvádí význam sluchu pro socializaci dítěte a nastiňuje možnosti edukace žáků s kochleárním implantátem. Poskytuje základní informace o vadách sluchu, které jsou rozděleny dle typu, stupně a doby vzniku. Následně se zaměřuje na komunikaci sluchově postižených, především na druhy komunikace a specifika komunikace dětí s kochleárním implantátem. Dále pojednává o kochleárním implantátu, jakožto významné kompenzační pomůcce pro neslyšící. Praktická část práce je zaměřena na tři případové studie dětí s kochleárním implantátem, které obsahují pozorování vývoje mluvené řeči těchto dětí a hodnotí úspěšnost implantace pro využití mluvené řeči. Nedílnou součástí práce je zpracování doporučení a návrhu výchovně vzdělávacího tématického plánu pro žáky s kochleárním implantátem v první třídě základní školy pro sluchově postižené.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis in theoretical part describes the problems of hearing impairment people, indicates the importance of hearing for child's socialization, and outlines the possibilities of education for children with cochlear implants. Provides basic information about hearing defects, which are divided by type, grade and time of origination. Then focuses on communication of people with hearing disabilities, especially the kinds of communication and specific communication of children with cochlear implants. Further deals with the cochlear implant as a major compensatory utility for the deaf. The practical part of this thesis includes three case studies of children with cochlear implants which includes observation of the development of children's speech and evaluates the success of implantation for the use of speech. An integral part of this work is elaborating with recommendations and drafts of the educational thematic plan for children with cochlear implants in the first grade of primary school for the hearing impaired.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRozvoj komunikace u dětí s kochleárním implantátemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87446
dc.title.translatedDeveloping communication in children with Cochlear implantsen_US
dc.contributor.refereeHousarová, Blanka
dc.identifier.aleph001451520
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce ve své teoretické části popisuje problematiku sluchového postižení, uvádí význam sluchu pro socializaci dítěte a nastiňuje možnosti edukace žáků s kochleárním implantátem. Poskytuje základní informace o vadách sluchu, které jsou rozděleny dle typu, stupně a doby vzniku. Následně se zaměřuje na komunikaci sluchově postižených, především na druhy komunikace a specifika komunikace dětí s kochleárním implantátem. Dále pojednává o kochleárním implantátu, jakožto významné kompenzační pomůcce pro neslyšící. Praktická část práce je zaměřena na tři případové studie dětí s kochleárním implantátem, které obsahují pozorování vývoje mluvené řeči těchto dětí a hodnotí úspěšnost implantace pro využití mluvené řeči. Nedílnou součástí práce je zpracování doporučení a návrhu výchovně vzdělávacího tématického plánu pro žáky s kochleárním implantátem v první třídě základní školy pro sluchově postižené.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis in theoretical part describes the problems of hearing impairment people, indicates the importance of hearing for child's socialization, and outlines the possibilities of education for children with cochlear implants. Provides basic information about hearing defects, which are divided by type, grade and time of origination. Then focuses on communication of people with hearing disabilities, especially the kinds of communication and specific communication of children with cochlear implants. Further deals with the cochlear implant as a major compensatory utility for the deaf. The practical part of this thesis includes three case studies of children with cochlear implants which includes observation of the development of children's speech and evaluates the success of implantation for the use of speech. An integral part of this work is elaborating with recommendations and drafts of the educational thematic plan for children with cochlear implants in the first grade of primary school for the hearing impaired.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014515200106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV