Pracovní techniky při práci s papírem v hodinách pracovního vyučování
Techniques for working with paper in the working hours of teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22253Identifikátory
SIS: 81682
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
19. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Záměrem předkládané diplomové práce je doložit skutečnost, že pracovní vyučování zásadním způsobem ovlivňuje rozvoj jemné i hrubé motoriky žáků s lehkým mentálním postižením. Práce je dále věnována pracovním technikám při práci s papírem v hodinách pracovního vyučování na základní škole. V první kapitole obecně definuji lehkou mentální retardaci a charakterizuji její hlavní znaky. Ve druhé kapitole specifikuji osobnost žáka s lehkým mentálním postižením školního věku. Třetí kapitola je věnována vzdělávacímu programu pro Základní školy v předmětu pracovního vyučování. Následující části diplomové práce jsou zaměřeny na konkrétní pracovní techniky a náměty, které ovlivňují rozvoj hrubé i jemné motoriky. Některé z námětů, které jsou zde prezentovány, jsem vytvořila sama, jiné jsem čerpala z odborné literatury. Závěr práce je věnován případovým studiím, které přibližují problematiku žáků s lehkým stupněm mentálního postižení v hodinách pracovního vyučování. Uvedené poznatky a závěry vycházejí z vlastního pozorování a zkušeností získaných při pedagogické činnosti. Cílem diplomové práce bylo popsat vybrané pracovní techniky a na konkrétních příkladech potom demonstrovat možnosti jejich využití, včetně popisu konkrétních oblastí, k jejichž rozvoji dané pracovní techniky u žáků s lehkým mentálním postižením...
The aim of the thesis is presented to demonstrate the fact that the working classes significantly affects the development of fine and gross motor skills of students with mild mental disabilities. Work is also devoted to working techniques when working with paper in the working hours of teaching elementary school. In the first chapter generally defined mild mental retardation, and characterize its main features. In the second chapter specifies the student's personality with mild mental disabilities of school age. The third chapter is devoted to the educational program for primary school in teaching the course work. Following part of the thesis are focused on specific business and technology topics that affect the development of gross and fine motor skills. Some of the topics that are presented here, I created myself, others I drew from literature. The conclusion is devoted to case studies that converge on the issue of students with mild degree of mental disability in the working hours of teaching. These findings and conclusions based on his own observations and experience gained in teaching activities. Aim of this thesis was chosen to describe the techniques and specific examples then demonstrate how to use them, including descriptions of specific areas to which the development of the techniques for students...