Zobrazit minimální záznam

Online news about European Parliament elections 2009
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorNikodem, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-19T13:48:13Z
dc.date.available2017-04-19T13:48:13Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22052
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce analyzuje zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu v roce 2009 v tématických speciálech zpravodajských portálů Guardian (Spojené království), Idnes (ČR), IrishTimes (Irsko), DiePresse (Rakousko), Sme (Slovensko), Sueddeutsche (Německo) a Wyborcza (Polsko). V práci je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. V první části se autor zabývá problematikou evropeizace mediálních obsahů na zmíněných tématických stranách. Závěry potvrzují, že zpravodajství je zarámováno především jako domácí událost, stejnětak i domácí aktéři ve zpravodajství převládají. Druhá část se zaměřuje na typ redakčního přístupu ke zpracování voleb do Evropského parlamentu na škále od ortodoxního po pragmatický přístup. I přes druhořadý charakter voleb do EP nalézáme řadu příkladů ortodoxního přístupu k volbám. Třetí část testuje tezi o depolitizaci politiky v mediálních obsazích na příkladu voleb do EP a potvrzuje tento trend nízkým poměrem obsahů zabývajícími se politickým programem a osobnostmi.cs_CZ
dc.description.abstractThe submitted Bachelor paper analyses media coverage of the European Parliament Elections in 2009 on special thematic webpages of Guardian (United Kingdom), Idnes (Czech Republic), IrishTimes (Ireland), DiePresse (Austria), Sme (Slovakia), Sueddeutsche (Germany) and Wyborcza (Poland). The work is based on quantitative media content analysis. Firstly, europeanization of media content is measured. The results show that news are framed prediminantly as a national event and that national actors in the news prevail. Secondly, the media organizations strategy towards the coverage of the EP elections are discussed based on the scale sacerdotal vs. pragmatic approach. Despite the second-order character of EP elections examples of sacerdotal approach are found. Thirdly, the concept of depolitization of politics in media contents is discussed. Results support the trend towards depolitization. Share of news featuring political programmes and candidates is limited compared with other types of news.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleInternetové zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu 2009 : komparativní studie tématických speciálů na zpravodajských portálech Guardian, Idnes, Irish Times, DiePresse, Sme, Sueddeutsche a Wyborczacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId81906
dc.title.translatedOnline news about European Parliament elections 2009en_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph001194119
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce analyzuje zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu v roce 2009 v tématických speciálech zpravodajských portálů Guardian (Spojené království), Idnes (ČR), IrishTimes (Irsko), DiePresse (Rakousko), Sme (Slovensko), Sueddeutsche (Německo) a Wyborcza (Polsko). V práci je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. V první části se autor zabývá problematikou evropeizace mediálních obsahů na zmíněných tématických stranách. Závěry potvrzují, že zpravodajství je zarámováno především jako domácí událost, stejnětak i domácí aktéři ve zpravodajství převládají. Druhá část se zaměřuje na typ redakčního přístupu ke zpracování voleb do Evropského parlamentu na škále od ortodoxního po pragmatický přístup. I přes druhořadý charakter voleb do EP nalézáme řadu příkladů ortodoxního přístupu k volbám. Třetí část testuje tezi o depolitizaci politiky v mediálních obsazích na příkladu voleb do EP a potvrzuje tento trend nízkým poměrem obsahů zabývajícími se politickým programem a osobnostmi.cs_CZ
uk.abstract.enThe submitted Bachelor paper analyses media coverage of the European Parliament Elections in 2009 on special thematic webpages of Guardian (United Kingdom), Idnes (Czech Republic), IrishTimes (Ireland), DiePresse (Austria), Sme (Slovakia), Sueddeutsche (Germany) and Wyborcza (Poland). The work is based on quantitative media content analysis. Firstly, europeanization of media content is measured. The results show that news are framed prediminantly as a national event and that national actors in the news prevail. Secondly, the media organizations strategy towards the coverage of the EP elections are discussed based on the scale sacerdotal vs. pragmatic approach. Despite the second-order character of EP elections examples of sacerdotal approach are found. Thirdly, the concept of depolitization of politics in media contents is discussed. Results support the trend towards depolitization. Share of news featuring political programmes and candidates is limited compared with other types of news.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011941190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV