Internetové zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu 2009 : komparativní studie tématických speciálů na zpravodajských portálech Guardian, Idnes, Irish Times, DiePresse, Sme, Sueddeutsche a Wyborcza
Online news about European Parliament elections 2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22052Identifikátory
SIS: 81906
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předložená bakalářská práce analyzuje zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu v roce 2009 v tématických speciálech zpravodajských portálů Guardian (Spojené království), Idnes (ČR), IrishTimes (Irsko), DiePresse (Rakousko), Sme (Slovensko), Sueddeutsche (Německo) a Wyborcza (Polsko). V práci je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. V první části se autor zabývá problematikou evropeizace mediálních obsahů na zmíněných tématických stranách. Závěry potvrzují, že zpravodajství je zarámováno především jako domácí událost, stejnětak i domácí aktéři ve zpravodajství převládají. Druhá část se zaměřuje na typ redakčního přístupu ke zpracování voleb do Evropského parlamentu na škále od ortodoxního po pragmatický přístup. I přes druhořadý charakter voleb do EP nalézáme řadu příkladů ortodoxního přístupu k volbám. Třetí část testuje tezi o depolitizaci politiky v mediálních obsazích na příkladu voleb do EP a potvrzuje tento trend nízkým poměrem obsahů zabývajícími se politickým programem a osobnostmi.
The submitted Bachelor paper analyses media coverage of the European Parliament Elections in 2009 on special thematic webpages of Guardian (United Kingdom), Idnes (Czech Republic), IrishTimes (Ireland), DiePresse (Austria), Sme (Slovakia), Sueddeutsche (Germany) and Wyborcza (Poland). The work is based on quantitative media content analysis. Firstly, europeanization of media content is measured. The results show that news are framed prediminantly as a national event and that national actors in the news prevail. Secondly, the media organizations strategy towards the coverage of the EP elections are discussed based on the scale sacerdotal vs. pragmatic approach. Despite the second-order character of EP elections examples of sacerdotal approach are found. Thirdly, the concept of depolitization of politics in media contents is discussed. Results support the trend towards depolitization. Share of news featuring political programmes and candidates is limited compared with other types of news.