Zobrazit minimální záznam

Expanding the Role of Experimental Work in Chemistry in the Czech National Curriculum for Basic Education
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorSkalák, Marek
dc.date.accessioned2025-10-28T10:05:14Z
dc.date.available2025-10-28T10:05:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/205764
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the design of experimental activities for teaching chemistry in primary schools in the context of changes brought by the revised Framework Curriculum for Primary Education. The aim of the thesis is to link the newly formulated expected learning outcomes with concrete suggestions for experiments that develop pupils' competences and skills through the inquiry-based teaching. The theoretical part describes the development of Czech education after 1989, changes in the concept of education, the main principles of the revised Framework Curriculum, practical chemistry teaching in primary schools and inquiry-based teaching. The practical part of the thesis contains an analysis and subsequent identification of the expected learning outcomes of the educational field of Chemistry, as well as a table linking the individual thematic areas of Chemistry with the corresponding expected outcomes and suggestions for experimental activities including their brief characteristics. To give an idea of how the table is to be used, worksheets for students and teachers have been created for one of the topics, which correspond to new trends in chemistry education.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá návrhem experimentálních činností pro výuku chemie na základních školách v souladu s revidovaným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (RVP ZV). Cílem práce je propojit nově formulované očekávané výsledky učení s konkrétními náměty na experimentální činnosti vedoucí k rozvoji kompetencí a gramotností žáků i očekávaných výsledků učení prostřednictvím badatelsky orientované výuky. V teoretické části je popsán vývoj českého školství po roce 1989, změny v pojetí vzdělávání, hlavní principy revidovaného RVP ZV, praktická/experimentální výuka chemie na ZŠ a badatelsky orientovaná výuka. Praktická část práce obsahuje analýzu a následnou identifikaci očekávaných výsledků učení vzdělávacího oboru Chemie v novém RVP ZV, dále nabízí přehlednou tabulku, která propojuje jednotlivé tematické okruhy chemie s odpovídajícími očekávanými výstupy a návrhy experimentálních aktivit včetně jejich stručné charakteristiky. Pro představu, jak má být tabulka využita byly na jedno z témat vytvořeny pracovní listy pro žáky i učitele, které odpovídají novým trendům ve výuce chemie.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectExperimentální činnosti ve výuce chemiecs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacs_CZ
dc.subjectrevize RVP ZVcs_CZ
dc.subjectExperimental activities in chemistry teachingen_US
dc.subjectinquiry-based teachingen_US
dc.subjectrevision ofFramework Educational Programme of Primary Educationen_US
dc.titleRozšíření složky experimentální činnosti v oboru Chemie v RVP ZVcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-22
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId282740
dc.title.translatedExpanding the Role of Experimental Work in Chemistry in the Czech National Curriculum for Basic Educationen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistry for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá návrhem experimentálních činností pro výuku chemie na základních školách v souladu s revidovaným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (RVP ZV). Cílem práce je propojit nově formulované očekávané výsledky učení s konkrétními náměty na experimentální činnosti vedoucí k rozvoji kompetencí a gramotností žáků i očekávaných výsledků učení prostřednictvím badatelsky orientované výuky. V teoretické části je popsán vývoj českého školství po roce 1989, změny v pojetí vzdělávání, hlavní principy revidovaného RVP ZV, praktická/experimentální výuka chemie na ZŠ a badatelsky orientovaná výuka. Praktická část práce obsahuje analýzu a následnou identifikaci očekávaných výsledků učení vzdělávacího oboru Chemie v novém RVP ZV, dále nabízí přehlednou tabulku, která propojuje jednotlivé tematické okruhy chemie s odpovídajícími očekávanými výstupy a návrhy experimentálních aktivit včetně jejich stručné charakteristiky. Pro představu, jak má být tabulka využita byly na jedno z témat vytvořeny pracovní listy pro žáky i učitele, které odpovídají novým trendům ve výuce chemie.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the design of experimental activities for teaching chemistry in primary schools in the context of changes brought by the revised Framework Curriculum for Primary Education. The aim of the thesis is to link the newly formulated expected learning outcomes with concrete suggestions for experiments that develop pupils' competences and skills through the inquiry-based teaching. The theoretical part describes the development of Czech education after 1989, changes in the concept of education, the main principles of the revised Framework Curriculum, practical chemistry teaching in primary schools and inquiry-based teaching. The practical part of the thesis contains an analysis and subsequent identification of the expected learning outcomes of the educational field of Chemistry, as well as a table linking the individual thematic areas of Chemistry with the corresponding expected outcomes and suggestions for experimental activities including their brief characteristics. To give an idea of how the table is to be used, worksheets for students and teachers have been created for one of the topics, which correspond to new trends in chemistry education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV