| dc.contributor.advisor | Macek, Ondřej | |
| dc.creator | Ržonca, Jozef | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-30T09:26:33Z | |
| dc.date.available | 2025-09-30T09:26:33Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/203088 | |
| dc.description.abstract | This work explores the identity and professional role of school chaplains in church schools in Brno. It analyzes their tasks and responsibilities, examines how chaplains' personal characteristics influence their work, and evaluates denominational differences in service approaches. The research also addresses the ecumenical dimension of chaplaincy and stakeholder expectations. Using a mixed-methods approach combining semi-structured interviews with questionnaires, the study found that school chaplains are primarily perceived as relational guides whose identity is shaped by personal qualities and environmental expectations. Despite theological differences between denominations, chaplaincy practice shows significant value convergence, creating opportunities for ecumenical cooperation. Keywords Professional Role, School Chaplaincy, School Chaplain Identity, Church Schools, Ecumenical Dimension | en_US |
| dc.description.abstract | Tato práce se zabývá identitou a profesní rolí školních kaplanů v církevních školách v Brně. Analyzuje jejich úkoly a odpovědnosti, zkoumá vliv osobních vlastností kaplanů na jejich práci a hodnotí konfesní rozdíly v přístupu k jejich službě. Výzkum se věnuje také ekumenické dimenzi kaplanské služby a očekáváním vedení škol, učitelů a žáků. Metodologicky využívá smíšený přístup kombinující polostrukturované rozhovory s dotazníky. Výzkum potvrdil, že školní kaplan je vnímán především jako vztahový průvodce, jehož identita je formována interakcí osobnostních kvalit a očekávání školního prostředí. Navzdory teologickým rozdílům mezi konfesemi vykazuje praxe školních kaplanů výraznou hodnotovou shodu, což otevírá prostor pro ekumenickou spolupráci. Klíčová slova profesní role, školní kaplanství, identita školního kaplana, církevní školy, ekumenická dimenze | cs_CZ |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | profesní role | cs_CZ |
| dc.subject | školní kaplanství | cs_CZ |
| dc.subject | identita školního kaplana | cs_CZ |
| dc.subject | církevní školy | cs_CZ |
| dc.subject | ekumenická dimenze | cs_CZ |
| dc.subject | Professional Role | en_US |
| dc.subject | School Chaplaincy | en_US |
| dc.subject | School Chaplain Identity | en_US |
| dc.subject | Church Schools | en_US |
| dc.subject | Ecumenical Dimension | en_US |
| dc.title | Identita a profesní role školních kaplanů v prostředí brněnských církevních škol | cs_CZ |
| dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2025 | |
| dcterms.dateAccepted | 2025-09-09 | |
| dc.description.department | Katedra praktické teologie | cs_CZ |
| dc.description.department | Department of Practical Theology | en_US |
| dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
| dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
| dc.identifier.repId | 277679 | |
| dc.title.translated | The Identity and Professional Role of School Chaplains in the Context of Church Schools in Brno | en_US |
| dc.contributor.referee | Beneš, Ladislav | |
| thesis.degree.name | Mgr. | |
| thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | en_US |
| uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Katedra praktické teologie | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Department of Practical Theology | en_US |
| uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
| uk.degree-program.cs | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | en_US |
| thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Excellent | en_US |
| uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá identitou a profesní rolí školních kaplanů v církevních školách v Brně. Analyzuje jejich úkoly a odpovědnosti, zkoumá vliv osobních vlastností kaplanů na jejich práci a hodnotí konfesní rozdíly v přístupu k jejich službě. Výzkum se věnuje také ekumenické dimenzi kaplanské služby a očekáváním vedení škol, učitelů a žáků. Metodologicky využívá smíšený přístup kombinující polostrukturované rozhovory s dotazníky. Výzkum potvrdil, že školní kaplan je vnímán především jako vztahový průvodce, jehož identita je formována interakcí osobnostních kvalit a očekávání školního prostředí. Navzdory teologickým rozdílům mezi konfesemi vykazuje praxe školních kaplanů výraznou hodnotovou shodu, což otevírá prostor pro ekumenickou spolupráci. Klíčová slova profesní role, školní kaplanství, identita školního kaplana, církevní školy, ekumenická dimenze | cs_CZ |
| uk.abstract.en | This work explores the identity and professional role of school chaplains in church schools in Brno. It analyzes their tasks and responsibilities, examines how chaplains' personal characteristics influence their work, and evaluates denominational differences in service approaches. The research also addresses the ecumenical dimension of chaplaincy and stakeholder expectations. Using a mixed-methods approach combining semi-structured interviews with questionnaires, the study found that school chaplains are primarily perceived as relational guides whose identity is shaped by personal qualities and environmental expectations. Despite theological differences between denominations, chaplaincy practice shows significant value convergence, creating opportunities for ecumenical cooperation. Keywords Professional Role, School Chaplaincy, School Chaplain Identity, Church Schools, Ecumenical Dimension | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologie | cs_CZ |
| thesis.grade.code | A | |
| uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
| uk.thesis.defenceStatus | O | |