Show simple item record

The Identity and Professional Role of School Chaplains in the Context of Church Schools in Brno
dc.contributor.advisorMacek, Ondřej
dc.creatorRžonca, Jozef
dc.date.accessioned2025-09-30T09:26:33Z
dc.date.available2025-09-30T09:26:33Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/203088
dc.description.abstractThis work explores the identity and professional role of school chaplains in church schools in Brno. It analyzes their tasks and responsibilities, examines how chaplains' personal characteristics influence their work, and evaluates denominational differences in service approaches. The research also addresses the ecumenical dimension of chaplaincy and stakeholder expectations. Using a mixed-methods approach combining semi-structured interviews with questionnaires, the study found that school chaplains are primarily perceived as relational guides whose identity is shaped by personal qualities and environmental expectations. Despite theological differences between denominations, chaplaincy practice shows significant value convergence, creating opportunities for ecumenical cooperation. Keywords Professional Role, School Chaplaincy, School Chaplain Identity, Church Schools, Ecumenical Dimensionen_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá identitou a profesní rolí školních kaplanů v církevních školách v Brně. Analyzuje jejich úkoly a odpovědnosti, zkoumá vliv osobních vlastností kaplanů na jejich práci a hodnotí konfesní rozdíly v přístupu k jejich službě. Výzkum se věnuje také ekumenické dimenzi kaplanské služby a očekáváním vedení škol, učitelů a žáků. Metodologicky využívá smíšený přístup kombinující polostrukturované rozhovory s dotazníky. Výzkum potvrdil, že školní kaplan je vnímán především jako vztahový průvodce, jehož identita je formována interakcí osobnostních kvalit a očekávání školního prostředí. Navzdory teologickým rozdílům mezi konfesemi vykazuje praxe školních kaplanů výraznou hodnotovou shodu, což otevírá prostor pro ekumenickou spolupráci. Klíčová slova profesní role, školní kaplanství, identita školního kaplana, církevní školy, ekumenická dimenzecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectprofesní rolecs_CZ
dc.subjectškolní kaplanstvícs_CZ
dc.subjectidentita školního kaplanacs_CZ
dc.subjectcírkevní školycs_CZ
dc.subjectekumenická dimenzecs_CZ
dc.subjectProfessional Roleen_US
dc.subjectSchool Chaplaincyen_US
dc.subjectSchool Chaplain Identityen_US
dc.subjectChurch Schoolsen_US
dc.subjectEcumenical Dimensionen_US
dc.titleIdentita a profesní role školních kaplanů v prostředí brněnských církevních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-09-09
dc.description.departmentKatedra praktické teologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Practical Theologyen_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId277679
dc.title.translatedThe Identity and Professional Role of School Chaplains in the Context of Church Schools in Brnoen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Ladislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunitní krizová a pastorační práce - diakonikacs_CZ
thesis.degree.programKomunitní krizová a pastorační práce - diakonikacs_CZ
thesis.degree.programCommunity, Crisis and Pastoral Work - Diaconiaen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra praktické teologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Practical Theologyen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunitní krizová a pastorační práce - diakonikacs_CZ
uk.degree-program.csKomunitní krizová a pastorační práce - diakonikacs_CZ
uk.degree-program.enCommunity, Crisis and Pastoral Work - Diaconiaen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá identitou a profesní rolí školních kaplanů v církevních školách v Brně. Analyzuje jejich úkoly a odpovědnosti, zkoumá vliv osobních vlastností kaplanů na jejich práci a hodnotí konfesní rozdíly v přístupu k jejich službě. Výzkum se věnuje také ekumenické dimenzi kaplanské služby a očekáváním vedení škol, učitelů a žáků. Metodologicky využívá smíšený přístup kombinující polostrukturované rozhovory s dotazníky. Výzkum potvrdil, že školní kaplan je vnímán především jako vztahový průvodce, jehož identita je formována interakcí osobnostních kvalit a očekávání školního prostředí. Navzdory teologickým rozdílům mezi konfesemi vykazuje praxe školních kaplanů výraznou hodnotovou shodu, což otevírá prostor pro ekumenickou spolupráci. Klíčová slova profesní role, školní kaplanství, identita školního kaplana, církevní školy, ekumenická dimenzecs_CZ
uk.abstract.enThis work explores the identity and professional role of school chaplains in church schools in Brno. It analyzes their tasks and responsibilities, examines how chaplains' personal characteristics influence their work, and evaluates denominational differences in service approaches. The research also addresses the ecumenical dimension of chaplaincy and stakeholder expectations. Using a mixed-methods approach combining semi-structured interviews with questionnaires, the study found that school chaplains are primarily perceived as relational guides whose identity is shaped by personal qualities and environmental expectations. Despite theological differences between denominations, chaplaincy practice shows significant value convergence, creating opportunities for ecumenical cooperation. Keywords Professional Role, School Chaplaincy, School Chaplain Identity, Church Schools, Ecumenical Dimensionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV